E
_eeky_
Hej hopp!
Nu har jag då haft min underbara 3-månaders valp hemma i en vecka. För varje dag blir han lite modigare, lite nyfiknare och allt är super!
Jag har med honom på jobbet (travstuteri) och det funkar också bra. Men än så länge får han sitta i bilen medan jag tar in/ut eller annars handskas med hästarna. Då till min fråga, när och hur började ni vänja valpen att vistas bland hästarna? Jag ser alla möjliga otäcka scenarion när jag tänker mig honom springa runt bland alla hormonstinna märrar eller galna ettåringar...
Men samtidigt vill jag ju att han ska lära sig från början! Han är en väldigt försiktig valp och jag har honom nästan alltid lös (inte i stan), han lyssnar väldigt bra på mig men känns ändå aningen osäkert... Jag kommer jobba maj ut sedan åker jag hem över sommaren, är det kanske bäst att vänta till hösten innan jag börjar vänja honom?
Ge era synpunkter!
Konkreta tips på hur man ska göra rent praktiskt emottages också gärna!
Nu har jag då haft min underbara 3-månaders valp hemma i en vecka. För varje dag blir han lite modigare, lite nyfiknare och allt är super!
Jag har med honom på jobbet (travstuteri) och det funkar också bra. Men än så länge får han sitta i bilen medan jag tar in/ut eller annars handskas med hästarna. Då till min fråga, när och hur började ni vänja valpen att vistas bland hästarna? Jag ser alla möjliga otäcka scenarion när jag tänker mig honom springa runt bland alla hormonstinna märrar eller galna ettåringar...
Ge era synpunkter!
Konkreta tips på hur man ska göra rent praktiskt emottages också gärna!