Hur göra?

R

rattalskare

Det är så att vi inte får varmare i våran lägenhet än 16-17 grader.

Så vad ska men ge/göra för att djuren (1 guldhamster & 2 marsvin) Ska hålla sig något sånär varma? Har köpt halm till svinen så de har extra att ligga på och under, har även lagt in halm i deras hus. Hamster bor i en plastbur, den blir ju kallare än vad det är i rumet eller? Han sover i ett trä-hus med en massa hushållspapper för tillfället.

Så hur kan jag värma mina gnagare? Katterna och hunden kan ju ligga under filtar när de sover men det kan inte gnagarna.

Tacksam för snabba svar:bow:

Sv: Hur göra?

Jag har ingen aning om det funkar men kan kanske en värmematta funka? Sån man har till terrarier och så menar jag :)

Varken hamster eller marsvin behöver varmare än vad ni har det men se till att det inte blir för kallt för hamstern (minst 10 grader) bara för den kan den gå i dvala om det blir för kallt.
Många uppfödare har inte marsvin i varmare "klimat" än just runt 15 grader och då snackar vi om att få ungar i dom där temperaturerna.
Det är värre med väta och/eller kraftiga temperaturväxlingar.
Sk "grislampor" är kanske lämpliga att sätta in när det börjar gå ner under en 10 grader även för marsvinen.
Varför blir inte värmen mer än 16-17 grader?
Äger ni eller hyr ni lägenheten?

Jag har köpt mig ett löst värmeelement som går på el, och som jag kan ställa in hur varmt jag vill! *myys*
Den håller inomhustempen som jag vill ha den hela vintern. Tror det finns sådana från en femhundring och uppåt.

Tack för alla förträfliga svar:bow:

Stollan: Varför blir inte värmen mer än 16-17 grader?
Äger ni eller hyr ni lägenheten?

Därför att hyresvärden har ställt in elementen på det. Har börjat klaga (alla som bor under fastigheterna) men hyresvärden bryr sig inte. kommer ta hit en tidning inom kort om inget annat funkar

Ja vi hyr som du kanske märkte på svaret:smirk:

Ok, då bryter hyresvärden mot hyreslagen för den säger minst 18 grader på natten och 20 på dagen om jag minns rätt.
Det var därför jag undrade ;)
Som privatperson där man bestämmer värmen själv (vissa har så kallt som ni har det av egen vilja för att spara pengar) så är det lite svårt att klaga någon annanstans men hyr man med värme inkluderat så finns det regler för hur "kallt" det får lov att bli.
Önskar jag kunde skicka lite av vår värme som ligger på 25,5-27 grader inomhus :)

Okej, jo men alla försöker att värmen höjd så det borde bli varmare snart.
Annars tar vi hit hyresgästföreningen:smirk:

Liknande trådar

Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 392
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25