Hur göra nu då?

I det fallet är ju blivande köpare medvetna om villkoren. Jag skulle aldrig köpa en fastighet under de premisserna. "Exakt areal och vilka samfälligheter och gemensamhetsanläggningar som fastigheten kommer att ha del i bestäms av lantmätaren i förrättningen."

Jo, det förstår jag. Tyckte ändå att den hörde hit eftersom annonsen kan visa på vad som eventuellt är gängse förfarande, och bringa lite klarhet i vad som är rätt.

Gud vilken soppa!

Personligen hade jag kontaktat en advokat om inte mäklare och säljare gått med på att häva köpet. Gården ni köpt finns ju inte i praktiken.

Förstår verkligen inte säljarens inställning att ni ska hyra. Är det en mycket symbolisk summa för att få till kontrakt då eller?

Jag hade inte velat lägga en krona extra på en affär där jag kände att jag blivit lurad.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har två katter och bor i en lägenhet i stan, den ena katten är 10 år och när vi köpte honom bodde vi i lägenhet men han var med när...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Lingon
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 205
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka