Hur göra mitt klädskåp till ett fiffigare och smartare klädskåp?

Sar24BB66

Trådstartare
Hej, jag undrar om ni har några idéer, smarta tips eller liknande för att piffa upp ett klädskåp utan att göra det allt för komplicerat? Som det är nu hänger/viker jag alla kläder slarvigt och slänger in dem utan att bry mig så mycket mer, och så ser det ut också. Jag har ett litet klädskåp med stång och små hyllor dit jag kan hänga kläder (två dörrar, ena stora till stången, andra lilla till hyllorna var jag förvarar mina ridkläder). Sedan har jag en byrå med två små lådor överst som är bredvid varandra, samt fyra större lådor som är ovanför varandra. Jag vill inte måla eller sånt, utan göra dem mer behändiga, mer inspirerande, mer rymliga? Kanske det inte går, men om någon har tips, dela gärna med er! :)

Sv: Hur göra mitt klädskåp till ett fiffigare och smartare klädskåp?

En kompis hade en smart grej! På sin stång hade hon hängt upp hyllplan i tyg från IKEA, snyggt och smidigt!
Önskar jag kunde ha något likande, har inbyggd garderob med snedtak där hälften ligger på golvet då det inte får plats dessutom är det osmidigt arr använda.

Behöver du stången? Det är det första jag skulle plocka bort. Snor väldigt mycket plats jämfört med vikta kläder.
En annan idé är att köpa vacuumpåsar så du kan trycka i sånt du inte använder för tillfället, suga ut luften och klämma in i en låda längst ned, då får du mer plats till det du använder just nu.

En kompis hade en smart grej! På sin stång hade hon hängt upp hyllplan i tyg från IKEA, snyggt och smidigt!
Önskar jag kunde ha något likande, har inbyggd garderob med snedtak där hälften ligger på golvet då det inte får plats dessutom är det osmidigt arr använda.

Tack för ditt svar! Mitt skåp har inbyggd en sådan hylla ovanför stången, och den är full med häst-vinterkläder...:p

Behöver du stången? Det är det första jag skulle plocka bort. Snor väldigt mycket plats jämfört med vikta kläder.
En annan idé är att köpa vacuumpåsar så du kan trycka i sånt du inte använder för tillfället, suga ut luften och klämma in i en låda längst ned, då får du mer plats till det du använder just nu.

Tack för svaret! Jag behöver nog stången tyvärr, har klänningar och tunikor som måste hänga...men det är sant, den tar upp mycket plats. Vacuumpåsar är en bra idé! :)

Tack för svaret! Jag behöver nog stången tyvärr, har klänningar och tunikor som måste hänga...men det är sant, den tar upp mycket plats. Vacuumpåsar är en bra idé! :)

Vad har du för galgar? När jag bytte galgar fick jag plats med dubbelt så mycket på stången minst! Har svarta i sammet från biltema nu (nu glider inte kläderna av heller). Innan vita i plast från IKEA.

Ett annat tips är att kolla Youtube efter tips. Bl a är det bättre att rulla kläder istället för vika för man får bättre överblick.

Jag vill inte måla eller sånt, utan göra dem mer behändiga, mer inspirerande, mer rymliga? Kanske det inte går, men om någon har tips, dela gärna med er! :)
Rensa ur kläder du inte använder. Och var hård. Ingenting är heligt i garderoben.

Ett bra tips jag fick för länge sedan är att vända alla galgar åt andra hållet. Alltså, hänga dem bakifrån och fram. När man använt ett plagg vänder man galgen rätt. De klädesplagg som händer på en bak o fram vänd galge efter 3-4 månader rensar man ut. Om det inte är rent säsongsbetonade kläder då förstås, men de ska man inte ha i garderoben under fel säsong ändå.

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
1 498
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Trott
·
Hemmet Vi bor i en liten lägenhet och har prylar överallt känns det som. Främst stör vi oss på vårt "kontor" där prylar mer eller mindre blivit...
Svar
7
· Visningar
1 469
Senast: Rie
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024