Hur göra med tunt hår

nightcrawler

Trådstartare
Tappade extremt mycket hår för nån vecka sen och har överhuvudtaget tappat en del hår i sommar så mitt hår är ännu tunnare än vanligt. Har aldrig haft tjockt hår men nu tycker jag det är bedrövligt. Har haft såna här perioder förut när jag mått dåligt och äter dessutom mediciner som ger tunnare hår. Sist klippte jag mej och håret kändes lite tjockare när det växt ut igen. Funderar på att göra likadant nu men ekonomin säger att jag inte har råd med extra onödiga utlägg som frisören. Funderar på att klippa av det själv rakt av men å andra sidan skulle jag vilja ha lite uppklippt och det löser jag inte själv. Jag vet inte vad jag ska hitta på :(

Någon som har nått förslag?

Vill du bara att du ska se tjockare ut ?
Har du någon gammal krustång sen 90 talet ? Våffla isåfall håret runt hårbotten och täck över med det översta hårlagret. Gör enorm skillnad faktiskt :)

Finns ju volypspray man tar i hårbotten. Men annars så borde det finnas en frisörskola i närheten, så länge du inte bor långt ut på vischan. Då brukar man inte behöva betala många kroner för det. :)

Jag har tunt hår. Klipp inte upp är mitt råd, det blir helt bedrövligt tunt ute i topparna då. Jag klipper rakt, ger en illusion av att det är tjockare och sen inte för långt utan lite längre än axlarna är bra.

svarar alla. Jag vill att det ska bli tjockare. Det ser inte tunt ut när det är löst för jag har volym på det. Vet att man inte ska klippa upp när man vill ha tjockare hår det var mer en fundering för att ha något annorlunda mot vad jag brukar. Meningen är ju att det ska växa ut och bli långt igen så det kanske är dumt. Har haft det en gång förut och när jag tänker efter så var jag bara irriterad på det.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 855
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Har visst påbörjat operation fräscha upp Angua så här på semestern.. Mitt hår behöver stifta lite närmare bekantskap med en frisörsax...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: tanten
·
Äldre Okej, nu lät det dramatiskt. Min identitet sitter litegrann i mitt långa hår. Jag får för mig att jag skulle vara jätteful om jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
10 298
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar