Hur göra med fölisman på HBL

Casper

Trådstartare
hej hopp!
nu står jag här me en hbl hingst på sju månader som börjar få lång man.. Hur gör ni andra hbl ägare, börjar ni nu o korta ner den (vissa som redan är visade misstänker jag redan har kortat sina:angel: ) eller väntar ni lite?

Och en fråga till.. min lille har sin man spreti kleti.. alltså lika mkt på båda sidor..:rofl: anser ni det som "ok" på hbl att ha man på båda sidor eller ska den läggas över på en sida?

På araben va inte valet så svårt;)

Sv: Hur göra med fölisman på HBL

Jag bryr mig inte med småttingarnas manar, vad spelar det för roll när de bara går i hagen än så länge? De som visades som föl är ju som mest flätade, men de har ju inte hunnit få så lång ännu första sommaren.

Jag bryr mig inte med småttingarnas manar, vad spelar det för roll när de bara går i hagen än så länge? De som visades som föl är ju som mest flätade, men de har ju inte hunnit få så lång ännu första sommaren.

spelar väl ingen direkt roll så sätt men om tex manen skall läggas på en sida i stället för båda så är ju det lättare medans dom är små ju :)

Min totte är 1.5 år (idag faktiskt) Och jag har inte gjort nåt åt hans man! Han ser ut som en tonåring, gänglig med stripigt hår:smirk:
I somras och långt in på hösten hade han tuppkam i luggen då han hade ställt sig i ett kardborrebuskage! Han var skitsnygg!!!:D

Så länge de bara går och skrotar i hagen kan de lika gärna få ha lång man, det skyddar mot flugor på sommaren och lite kyla på vintern.

Malin

Min totte är 1.5 år (idag faktiskt) Och jag har inte gjort nåt åt hans man! Han ser ut som en tonåring, gänglig med stripigt hår:smirk:
I somras och långt in på hösten hade han tuppkam i luggen då han hade ställt sig i ett kardborrebuskage! Han var skitsnygg!!!:D

Så länge de bara går och skrotar i hagen kan de lika gärna få ha lång man, det skyddar mot flugor på sommaren och lite kyla på vintern.

Malin

ok, tack för ditt svar! är det din häst på avatarbilden? jätte fint huvud!

spelar väl ingen direkt roll så sätt men om tex manen skall läggas på en sida i stället för båda så är ju det lättare medans dom är små ju :)
Spelar ju ingen roll om de är små eller större, oftast är det väl snarare så att det kan vara lättare att lägga manen när de börjar muskla sig. Min 3-åring har lagt manen nästan helt åt ena hållet av sig själv.

Spelar ju ingen roll om de är små eller större, oftast är det väl snarare så att det kan vara lättare att lägga manen när de börjar muskla sig. Min 3-åring har lagt manen nästan helt åt ena hållet av sig själv.

ok, där har jag hört både och i såfall. vissa anser att man ska o andra inte. ja tycker visserligen att hbl är söta i "ruffs" medans araben har mer "stil" liksom..men detta är MIN åsikt!

Jag låter manen vara på småttingarna. Och så tänker jag att den långa manen värmer halsen lite på vintern ;) eller nåt.

ok, tack för ditt svar! är det din häst på avatarbilden? jätte fint huvud!

Tack! Jo det är min! Jag har haft henne i stort sett hela tiden sedan hon föddes och hon är 15 nästa år! 1.5-åringen är hennes son!

Malin

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 696
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka