Hur göra bort sig minst?

life

Trådstartare
Nu är det tänkt att en inbiten hoppryttare skall göra debut på dressyrbanan en LB är det tänkt och då undra jag om utrustning.

Nu är det en svart dressyr sadel jag har så det är ju utgångspunkten. Men träns, har att välja på ett med remont nos grimma ( brunt) eller ett med pulla nos grimma (svart) som jag har läst mig till att man nu mera får att använda. Hästen bra på vilket som, har inte möjlighet att låna kombinerad av någon.

Så vilket skall jag välja, för att smälta in bäst. Hästen klär bäst i den bruna färgen.

Och så vantar, har alla vita eller går det bra utan?

Hjälp

Sv: Hur göra bort sig minst?

Ha samma färg på sadeln som tränset är mitt tips:). Sen är det bara att rida ordentligt så gör du inte bort dig;).

Och så vantar, har alla vita eller går det bra utan?

Det enda jag hittar i TR är att handskar bör bäras (om det inte gäller uppvisning av ridavdelning där det är ett krav). Det är alltså inget tvång och det står inget om färgen någonstans.

En oskriven regel är väl att man ska bära vita handskar. Jag skulle valt det bruna tränset till, under förutsättningar att det är åt dte mörkare hållet. En remont i en annan färg sticker inte lika mycket i domarögonen jämfört med pullar ;)

Oj det blev olika svar, jag får fundera vidare, det lutar åt det bruna som är mörkt, tack för hjälpen.

Vita handskar inhandlas.

Jag använder alltid handskar eftersom det står att det bör bäras, jag använder dock alltid svarta handskar, tycker det är snyggare. Jag hade tagit remontgrimman om jag var du.

Och om du ska fläta manen så ska man ha samma färg på gummisnoddarna som hästen har på manen. :) Ja helst alltså men inte vita band till svart man i alla fall.

har man oroliga händer syns det extra tydligt med vita handskar :p.

jag hade tagit remont nosgrimman, mörkbrunt och svart är väldigt lika varandra på håll. sen är det ju ett avstånd mellan träns + sadel vilket ger mindre tydlighet i färgen än om man har tex en brun sadelgjord på en svart sadel där det ses tydligare.

Någon sa (vem?) att man enbart ska bära vita handskar om man har samma handställning som ??? (vem?)

(informativt inlägg va? :P)

:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka