Hur gör ni?

Golden_Heart

Trådstartare
Hur gör ni för att hålla maten/ smakisar m.m. till era spädbarn/ barn varma på tallriken?:confused: Tänker speciellt på de små, då det kan ta tid att få i dem lite.:p:cool:

Sv: Hur gör ni?

Tack för svaren! Får fundera på något då för lilltösen! Ofta är det så att hon bara vill ha smakisen så länge det är varmt! Det kan jag förstå henne också!

just en smakis handlar ju om ca 2 tsk. Den fick faktiskt kallna. När det handlar om mer mat kan man ju faktiskt micra den lite

Det finns speciella tallrikar som man fyller med varmvatten.

Men jag brukar micra på efter en stund. Han gillar varm mat :)

Vattenbad att ställa burken/skålen i.

En gammal, välbeprövad metod som fungerar även i microvågsugnens tidevarv ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 704
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: amsway
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur