Hur gör ni vid möte med andra hundar?

Sv: Hur gör ni vid möte med andra hundar?

Om min hund är lös, så får hon gå fot om vi möter någon då tittar hon bara lite på dom och nosar sen där dom har gått. Är hon kopplad så går hon kvar vid min sid men "hänger" lite mera i kopplet.
Jag funderar på en sak ang. möta andra hundar...
När vi möter en hund som visar att den är rädd eller som inte vill/eller är intresserad av min hund, då SKA min hund hälsa på den. Som om hon vill visa att hon är världens snällast o raraste varelse....
Men om den andra hunden är jätte intresserad av min... då skiter hon i den, nästan som om hon spelar svårflörtad ;) Någon som vet varför?

är det hundar vi känner brukar vi hejja och låta nosa lite.. min hund brukar ändå dra sig undan lite..

Jag tror inte jag gör något speciellt.
Om det är en hund som skäller eller gör utfall brukar Hiljaa oftast gå fot och blänga lite extra på hunden som vi passerar

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 450
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 510
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 703
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar