Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ridhuslös och närmaste ridhus ligger 5 km bort (genom skogen). Hur gör ni som har ungefär samma avstånd till ridhus som jag? Rider ni dit eller kör ni eller struntar ni i ridhus vintertid?
Jag är ridhuslös och närmaste ridhus ligger 5 km bort (genom skogen). Hur gör ni som har ungefär samma avstånd till ridhus som jag? Rider ni dit eller kör ni eller struntar ni i ridhus vintertid?
Jag är inte heller i något jättebehov av ridhus, men det skulle vara trevligt att kunna rida där någon dag då och då, men jag var mest nyfiken på hur många som anser att det är ett okej avstånd att rida till ett ridhus så långt bort. När jag var liten hade vi 2 km till ridhus och det var utmärkt, men när det börjar komma upp till 5 km så börjar det bli både långt och tidskrävande..Jag struntar i ridhus året om. Har en ridbana som räcker gott. (och naturen förstås) Jag rider i manege kanske en gång per år om det är en kurs som hålls i ridhus. Aldrig annars och det går jättebra.
Rider mycket utomhus men har ridhus på några kilometers avstånd. Om jag ska dit så rider jag alltid, det är perfekt uppvärmning och avskrittning. Annars måste det ju göras i ridhuset. Pållen får järnkondis då det blir nästan två timmars ridpass.![]()