H
HaRLeKIn
Jag har en vovve på 4 mån som jag går med både lös o i koppel men nu har jag märkt att om jag låter henne gå lös halva rundan o sen övar i koppel resten av rundan så drar hon o nosar överallt precis som att hon inte fattar att nu är det koppel som gäller.
Gör man tvärtom o börjar m koppel så går hon jättebra, nästan fot....
När hon går lös går hon jättebra oxå, ibland blir avståndet lite långt men då är det bara att ropa på henne.
Hur långt framför tycker ni att en hund ska få springa när man är ute o går typ i skog o så? Hur långt som helst bara man ser den eller??
Om inkallning o sånt funkar alltså...
Ska jag inte kombinera så här? Blir hunden förvirrad eller är det bra att man lär den att den kan springa lös o att man sedan kopplar den?
(Ok, jag fattar ju att man måste lära den det men är det för tidigt?)
Jag vill att hundkursen ska börja snart så jag får börja träna!
Gör man tvärtom o börjar m koppel så går hon jättebra, nästan fot....
När hon går lös går hon jättebra oxå, ibland blir avståndet lite långt men då är det bara att ropa på henne.
Hur långt framför tycker ni att en hund ska få springa när man är ute o går typ i skog o så? Hur långt som helst bara man ser den eller??
Om inkallning o sånt funkar alltså...
Ska jag inte kombinera så här? Blir hunden förvirrad eller är det bra att man lär den att den kan springa lös o att man sedan kopplar den?
(Ok, jag fattar ju att man måste lära den det men är det för tidigt?)
Jag vill att hundkursen ska börja snart så jag får börja träna!