Hur gör ni när ni är sjuka??

Angelina

Trådstartare
Jag har varit mycket sjuk den senaste månaden och då blir ju hundarnas rutiner störda. Vi har ju stor tomt till huset så de kan ju komma ut och göra sina behov samt busa lite utan det är träning/längre promenader som inte blir av. Det märks så väl på hundarna att de saknar detta för de blir lite rastlösa och går och puffar på mig (precis vad man vill ha när man ligger nerbäddad och mår dåligt).

Hur löser ni detta när ni är sjuka??
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Man får nog trösta sitt samvete med att man ska ta igen när man blivit frisk!
Jag är själv inne på min andra sjukvecka och både hästen och hundarna får ha "viloperiod"
Visst ser jag att den stora hunden är otroligt uttråkad och jag får jättedåligt samvete när hon försöker få ut mej! Men.... vad kan jag göra?

Jag gjorde en ganska dum grej för några dar sen, jag tyckte jag kände mig lite bättre och gav mig ut på långpromenad.
Det skulle jag inte gjort, på kvällen hade febern stigit till skyarna och jag lade antagligen till fler dagar till min sjukdom än om jag stannat inne och kureret mig ett tag till!

Ta hand om dig själv och tänk på allt roligt ni kan göra när du blir frisk!
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Försöker gå ut samma tider som vanligt men går kortare.. Sen ligger jag i soffan och har lite klickerträning eller nåt med hunden. :)
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Kan bara säja att med den influensan jag har haft är det inte att tänka på att ens gå ut!! Än mindre ens kunna träna från soffan!! jag fick vara glad om jag ens kunde vrida lite på huvudet utan att det sprängdes!
Men visst har man lite vanlig förkylning, då kör jag på som vanligt! (nästan) :)
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Jaha, du hade en sån dundersjuka.. nej då orkar man kanske inte så mycket. :)
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Jag har inhängnad trädgård som hundarna får gå ut i när de bara ska kissa...
Sen har jag världens bästa mamma som brukar se till att de iaf får en promenad om dagen när jag är sjuk:)

Sen brukar jag gömma godis och sånt inne så de inte går i taket av rastlöshet...
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Jag skaffar hundvakt.
Min hund är inte svår att låna ut:D
Däremot svårare att få tillbaka då jag blivit frisk:devil:
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Har man en inhägnad gård kan man ju fixa lite gott sökgodis och slänga ut i minimala bitar så hunden kan gå där och jobba någon halvtimme själv. Brukar jag göra emellanåt ändå och så sitter jag och kikar på min duktiga vovve genom köksfönstret, bara så han får roa sig lite utan mig.
Det kräver minimal insats som man nog fixar om man inte är så dunderförkyld som Willebillebus var förstås!
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Ja. jag kan nog inte ens minnas när jag var så dålig sist... och jag hoppas det dröjer minst lika länge till nästa gång!

Men som sagt leta godis mm brukar man ju oftast orka att ordna! :)
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Jag tar den enkla vägen ut och ger hundarna en köttbulle i en uppsågad tennisboll. Det tar en stund innan de får ut den och då slipper jag tänka på dem!

Annars kör jag mycket tuggben och sånt, så att de ligger stilla och har sin sak.
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Tack för era svar!!

Min ena hund är ju bara ett år och har ett ganska stort behov av aktiviteter. Tuggben och sånt går inte för hon är en golden som slukar allt (otuggat:eek: ). Vi har riktiga märgben, kanske får stoppa dem med något intressant....

Hundvakt har jag inte, det är svårt med en unghund som mest bara vill lyda sin matte!!

Gå ut en kort promenad går inte, jag är helt slut efter att ha gått 20 meter till postlådan utan hundar.

Gömma godis ute ska jag testa!!! Fast jag måste vara ute och passa dem, unghunden kan hoppa över staketet...
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Släpa ut en fällstol eller något om du inte har något att sitta på i trädgården och svep in dig i en massa filtar, inkl. något att sitta på. Mössa, vantar och en bra tidning. Sen kan vovven leta smågodis och du håller dig varm och go´. :D
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Jag brukar gå ut på långsamma promenader på grönområdena som ligger runt mitt hus. Hundarna kan springa av sig själva så. Sen kanske de blir aktiverade inne med att jag gömmer godis eller tränar lite små tricks, eller så får de trassla ut godis ur sin boll eller ur toarullar som jag vikt ihop.

De verkar inte alls må dåligt av att inte göra så mycket om jag mår dåligt då och då. Men så är det ju en sällskapsras och ingen ras som avlats till någon speciell aktivitet. De ligger gärna och kramas med matte i sängen.
 
Sv: Hur gör ni när ni är sjuka??

Tar ut honom på tomten så han får rastas och busa av sig lite.
Tränar inomhusm ed lite lugnare saker och tar ev en kortare promenad
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 551
Senast: fixi
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 914
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 520
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp