Sv: Hur gör ni när det regnar...?
Verkar som att hästarna också är olika på den fronten! Eller så kanske det är jag som inte bryr mig om hästen går och "ställer" eller dylikt vid uteritter eftersom jag sällan dressyrar då.
Har aldrig upplevt hästarna ogilla regn, däremot kan de bli lite piggare för att de vill hålla värmen. Lätt avhjälpt genom att rida i lite terräng och backar så man får upp värmen!
Fast när de går i hagen så kan de vända sig som de vill dvs med rumpan mot regnet. När man rider så är det ganska så svårt att alltid rida med rumpan mot regnet.
Visst går det att rida men det blir ingen kvalite på ridningen med en häst som bara går ordentligt åt ett håll. Åt andra hållet så går hästen med näsan vid bringan så att det ser ut som om jag rider med bara graman.
Verkar som att hästarna också är olika på den fronten! Eller så kanske det är jag som inte bryr mig om hästen går och "ställer" eller dylikt vid uteritter eftersom jag sällan dressyrar då.
Har aldrig upplevt hästarna ogilla regn, däremot kan de bli lite piggare för att de vill hålla värmen. Lätt avhjälpt genom att rida i lite terräng och backar så man får upp värmen!