Hur gör ni med stora hundar?

Kanelbulle

Trådstartare
Ja, hur gör ni med stora hundar med bäddar och leksaker? Har en rottweiler som inte är fullvuxen och jag tycker dom flesta bäddarna i affärerna är för små. Han vill ha en med lite högre kanter, tycker det är hopplöst!

Sen leksaker, hur hittar man leksaker som håller längre än 10min?! :mad: Han älskar ju alla mjuka leksaker med pip i men dom håller inte speciellt länge.. Han har en bäver som vi köpt på Ica som håller väldigt bra, men känns ju roligt med flera leksaker!

Så ja, hur gör ni? Hjälp! :D

Sv: Hur gör ni med stora hundar?

Specialbeställer? Jag har några bekanta som köpt bäddar från cellavie dogdesign (har själv köpt leksaker, halsband och koppel från företaget och det har varit bra kvalitet), de är mjuka och har höga kanter men kostar såklart en slant. Biabäddar finns också i stora storlekar, och sen finns ju bean bags för hund och då blir kanterna höga när hunden ligger i mitten.

Mjuka leksaker med pip håller inte. Så är det bara. Men gappay (tror jag det var) har bitstockar med pip, jag hade en i läder som höll riktigt länge. De finns också i jute och det gillar de flesta hundar att bita i.

Angående leksaker - köp 50cm brandslang och tre mjukisdjur med pip. Slakta pipdjuren, lägg piparna och lite bomullsludd i brandslangen - sy igen med ordentlig tråd och vips har du en leksak som håller länge! (Om inte hunden får ligga och tugga för mycket)

Innehåller inte brandslangar en massa flamskyddsmedel? Jag har i alla fall blivit varnad för att använda dessa som hundleksaker... Men kom på en annan rolig, billig och hållbar leksak; spengummin! Helst begagnade, så luktar de mumma i hundarnas ögon ;)

Ja, hur gör ni med stora hundar med bäddar och leksaker? Har en rottweiler som inte är fullvuxen och jag tycker dom flesta bäddarna i affärerna är för små. Han vill ha en med lite högre kanter, tycker det är hopplöst!

Sen leksaker, hur hittar man leksaker som håller längre än 10min?! :mad: Han älskar ju alla mjuka leksaker med pip i men dom håller inte speciellt länge.. Han har en bäver som vi köpt på Ica som håller väldigt bra, men känns ju roligt med flera leksaker!

Bia-bädden finns ju i många storlekar.

Håller med om att spengummin är en kanonleksak. Om man inte kan få av en bonde så finns nya på t ex Granngården. Det finns också en mkt hållbara bollar av märket Starmark.

Jag har en rottisvalp som biter sonder, och ater upp:banghead: allt hon far tag pa. Inklusive kong leksaker. Vad kan man hitta pa till henne? Hon har en kongleksak som hallit ett tag men som ar pa vag ut nu ... och ett par nylabone som hon inte tuggat ut bitar ur ... och sa vanliga ben som haller hyfsat bra, bara sma flisor som lossnar sa de kan magen bryta ner.

Jag har aldrig upplevt det som ett problem att hitta tillräckligt stora bäddar. Finns ju i riktigt stora storlekar i många märken och varianter!

Gällande leksaker så får man prova sig fram för att hitta hållbart och riktigt roligt. Och ibland kan man ju unna sig att köpa något som man vet att hunden gillar men som inte kommer hålla särskilt länge ;)
Ett annat tips är att fläta egna kamptrasor. Blir billigt om man förbrukar många.

Ja, det har du rätt i. Har jag aldrig tänkt på.. Har själv inte gjort den leksaken, men sett tips på flera ställen om den. Bra tanke! :)

Hon kan inte ha nagon form av tyg sjalv ... hon tuggar ur och svaljer stora bitar aven av "garanterat" tuggsakra leksaker ... sa flatade kamp trasor ar ute ...

Zoogoflex haller ett tag, langre an kong faktiskt.:D Oforskamt dyrt, men ... men vad gor man? Far kanske kopa en till fast i annan form.

Jag köper billiga gosedjur på second hand, så känns det inte lika surt när de går sönder iaf ;) Är bara noga så att gosedjuret inte har hårda ögon/andra delar!

Men nar hunden efter 10 minuter har tuggat i sig hela gosedjuret ar det ju ingen hit med gosedjur alls ... :cautious:

Haha nä det har du rätt i! Min sliter bara ut stoppningen och lämnar det sen, alternativt fortsätter gnaga i gosedjuret :p

min tant Hailee vill ha en sån där "kattigloo" som finns till småhundar och katter...fast i schäferstorlek då :) hon vill ha mjukt och fluffigt och tak och gärna lite upphöjt från golvet.
Någon som vet var man hittar något sådant?
tidigare hade hon en stor låda + lektält men det blir inte riktigt samma sak (och fuuuult), tältet var i plast så det blev väldigt varmt...

Hemmagjord bädd i bra tyg, hunden gillar den absolut. :) Som en enda stor kudde. Men helst sover hon på kökssoffan (enda soffan hon får vara i) eller på en skön matta.

Angående leksaker så är hon en slaktare som måste ta sönder allting, pinne som leksak... Saker i bra gummi, rågummi, håller fint. Hon har en ring som hon hittade i trädgården, ingen vet var den kommer ifrån, och det är favoritleksaken! En liten jäkla skitring i gummi. :D Ser ut som den hör till något spel eller leksak, ca 10 cm diameter. Kommer nog aldrig gå sönder och roligt har hon med den. Alla slags leksaker i olika material med knutar eller ihopsatta delar går sönder direkt, tyg och rep är ingen match för henne att ta sönder. Vi köpte precis nya leksaker på Granngården som hon ska få i julklapp, de var i gummi och verkade tåliga!

Småttiga ankor och annat i tunt gummi som piper älskar hon och dem är hon inte lika förtjust i att slakta, men de går ju sönder slutligen. Hon har en anka som hon nog haft i ett år, den saknar lite delar nu men poppis ändå. ;)

KL

Tack för alla tips! Är precis som det skrevs här ovanför, en mysig bädd som bara finns för små hundar, han gillar allra bäst. :) Bia-bädden är väldigt omysig och saknar högre kanter, samma med kudde som han inte gillar alls. Får leta vidare helt enkelt, just nu föredrar han min säng när valpsängen är för liten och smyger upp när jag somnat.. :p

Om de nu vill ha det mer ombonat så är det ju inte helt fel med en bur, man behöver ju inte stänga dörren utan helt enkelt hänga över en filt så det blir mer ombonat och så något mjukt under. Jag fyndade nyligen en stor hundbädd som passade perfekt i buren, stor och mjuk och dessutom tvättbar! ;)

Fast på dagarna har taxfröken tagit över hans bur, men det spelar inte så stor roll eftersom han allra helst ligger på mina fötter och alltså följer mig runt i huset. Sen har vi även en stor plastkorg i köket med en tjock dyna i, och så filtar som han flyttar runt där han tycker att det ska vara eller om han vill leka lite dragkamp med dem.

Syr eget. Vi har byggt en säng åt hunden och sytt egen, tvättbar bädd att ha i. Stor öppen bur är ett måste här.

De bästa leksakerna vi har är trossar, lädertrasor och liknande. Själv hatar jag pipleksaker, och tycker mest de stressar upp hunden. Då hunden avlivat pipleksaken tar jag och syr ihop den igen, fast utan pip. Sen håller de.

Nu har jag inte haft någon riktigt jättevovve a la 50-60 kg, med schäfrarna kan ju bli rätt mastiga även de. :)

I förra lägenheten hade jag en hundsoffa - köpt på Myrorna för 50 spänn, tvåsits. Fungerade utmärkt! Den tog inte särskilt mycket plats, blev mycket billigare i inköp än hundbäddarna, och två stora hundar (20 kg+40 kg cirkus) kunde ligga bekvämt i den ovanför eventuellt golvdrag.

Leksaker är ett aber. Hundarna har liksom varit av ena eller andra sorten. Marodör, eller Finsmakare. Nuvarande är Finsmakare - billigt och bra. Saker mest bärs runt och snuttas med. Hade en annan labbe för några år sedan som förstörde allt som var hennes. Hobbyn var verkligen att plocka ned varenda mjuks/segis/tuggis/boll/tross i sina absoluta beståndsdelar. Jag hittade aldrig någon leksak som överlevde någon längre period.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
10 024
Senast: Gruvan
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 863
Senast: geting
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 546
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar