Bulldoozer
Trådstartare
Jag funderar på hur jag ska göra med mina, Nike är lite smal och Nessie skulle kunna gå ner lite. Ingen av mina hundar är matvrak just nu vilket är skönt. Jag har torrfoder som står framme jämt, Nessie var lite matfixerad ett tag men nu när det står framme jämt så är hon ganska ointresserad av det. Nike äter oftast torrfoder på kvällen efter sista promenaden när hon äter av det. Nike är väldigt ointresserad av mat och därför lyckas Nessie oftast äta upp hennes blötfoder också om man inte vaktar dom.
Jag funderar på att byta ut torrfodret mot lightfoder, det skönt att kunna ha det framme då de kan äta om de vill (ibland glömmer familjen ge dem mat när inte jag är hemma och det blir ett stressmoment då är det skönt att det finns torrfoder framme så kan de äta om de vill). Ska försöka vakta blötfodret bättre men Nike är som sagt ganska ointresserad och jag är rädd att hon blir för smal men hon är ju rätt liten så det går ju ge henne mer "godis". Blötfoder varvar jag lite med färs, lever, hjärta, mush och burkmat så torrfodret är mer som en grund då blötfodret kan variera en del.
Hur gör ni som har hundar med olika energibehov/inställning till mat?
Jag funderar på att byta ut torrfodret mot lightfoder, det skönt att kunna ha det framme då de kan äta om de vill (ibland glömmer familjen ge dem mat när inte jag är hemma och det blir ett stressmoment då är det skönt att det finns torrfoder framme så kan de äta om de vill). Ska försöka vakta blötfodret bättre men Nike är som sagt ganska ointresserad och jag är rädd att hon blir för smal men hon är ju rätt liten så det går ju ge henne mer "godis". Blötfoder varvar jag lite med färs, lever, hjärta, mush och burkmat så torrfodret är mer som en grund då blötfodret kan variera en del.
Hur gör ni som har hundar med olika energibehov/inställning till mat?