Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kryptisk skrev:Boett har ett täcke som består av endast en hals + avtagbar svanskappa, att användas vid ridning. Kanske vore nåt?
kryptisk skrev:Man kanske man slänga på honom ett tunnare flugtäcke när man rider? Det borde ju inte bli alltför varmt.
Annars får man passa på att rida då det inte är några insekter i farten, tidig morgon ex. Eller när det hällregnar
TheHunted1 skrev:När jag red på ridskola innan var det en häst som var så, han tålde värkligen inte sol, han hade kliat sönder svannsen och hela spilt väggen var helt böjd och trasik, plankorna gick av vid ett tillfälle.
Han reds med exemtäcke. Ett sånt som täcker hela kroppen + huvud, öron och allt. Vist han så lite kul ut men det gick
Han hade ett stort svart/Brunt täcke så vi kallade honom för det stora "Spöket"
Stackarn alla skrattade åt honom nauuuu
MvH//TheHunte1
Björk skrev:Jag hade en häst som var väldigt känslig för knott. Han blev liksom "hysterisk" av allt som surrade runt honom oavsett om det bara var flugor. På sommaren undvek jag rida för sent på kvällen (då knotten kommer) och att rida i skogen (mer insekter). Försökte hålla mig på öppnare vägar och inte ta långa, långsamma skritturer i skogen.
maggan2 skrev:Bucas har ett flug-täcke som är anpassat för ridning.
http://www.bucas.com/images/Buzz_Off_RR_and_Mask_with_R.jpg