Hur gör man???

N

Niina87

Jag skulle vilja testa distans med min connemarakorsning.. Men det är en D-ponny och jag är 21 går det? Och vart man kan vända sig om man vill prova.? Det finns väll kortare sträckor?? Jag bor i Storvik 5 mil utanför gävle. Kanske det finns något häromkring?

tack för svar...:bump:

Sv: Hur gör man???

Finns massor med liknande trådar, bläddra lite i forumet så finns många bra inlägg :idea:

I distans finns inte åldersgränser för att rida ponny - du får rida vilken häst du vill så länge ni ser propertionerliga (stavning? :crazy:) ut.

Prova På (PP)
Kan annordnas både på tävling och utanför tävling (kallas då ofta Utbildningsritt eller liknande). Gula Boken är frivillig men kul att ha (:D).
Oftast ca 15-30km.

Clear Round (CR)
Oftast ca 40-50km.

Tävling (T)
50km-160km.
För att starta tävlingsklass ska du ha startat och blivit godkänd på minst en CR.

TR finns på SvRF:s hemsida, men det mesta som står där finns faktiskt också här på buke :D (TR är förstås bra att läsa ändå)

Liknande trådar

Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
898
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 296
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 063
Senast: Roheryn
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka