Hur gör man?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sombra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 055
S

Sombra

Jag har en fullblodstravare som jag skulle vilja ta föl på, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra... Hur kommer man i kontakt med bra hingstar? Jag har fundrat på att korsa henne med en arab, men hon är ganska välstammad så det vore kanske dumt att inte avla med en kallblodstravare! Lite goda råd tack!

Sv: Hur gör man?

Förlåt, jag kan inte låta bli... :o

Har du ett fullblod som är en travare, som du vill betäcka med ett kallblod för att den är så välstammad? Du får nog reda ut begreppen lite här...

Det finns ingen ras som heter fullblodstravare. Fullblod galopperar!
Varm- och kallblodstravare travar!

:o ops... de blev lixom fel...
jag har ett kallblod och inget annat...
Hon gick på travet och blev sedan, på lite oklara vägar, ridhäst. Hon är bara så otroligt fin och med ett super lynne, därför vill jag gärna se till att hennes fina egenskaper ska gå vidare...:love:

Jag kan ingenting om travet, har tidigare bara haft connemara... därför vet jag inte riktigt om jag har nån lust att avla till travet, för det är nog egentligen en fin ridhäst jag vill att hon ska få...

Hur som helt så är jag helt grön på detta med avel och skulle verkligen behöva hjälp, vad ska man titta på?

Kallblodstravare är ljuvliga hästar:love:

Tyvärr vet jag inget om travaravel, varken varm eller kall, men tycker att man i första hand ska avla renrasigt. Kallblodstravare är enligt min erfarenhet trevliga ridhästar på många områden!

Det är sant, man behöver ju inte travträna ett eventuellt föl bara för att man kan!

Men hur gör man för att hitta en fin hingst? Vad ska man titta på?

Hum, det är inte lätt!

Jag vill först och främt ha en fin ridhäst, men jag vill nog helst avla inom rasen, de känns bäst, krukset är att alla kallblodshingstar är bara meriterade inom travet, och eftersom jag är helt nollställd på det området så vet jag inte vad jag ska titta på...
Min tjej är otroligt fin att rida och hon älskar att hoppa och jobba på banan... Det är ju dessa egenskaper som jag vill ha i min nästa häst...

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
998
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka