Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du får väl se till att det händer något som hästen verkligen gillar så fort du dyker upp tex. smaskig morot.
Att hästen gnäggar när du kommer behövber ju inte betyda att den blir glad av att se dig, det kan ju också betyda att den kräver saker av dig.
Min egen häst har olika ljud för sig när hon vill olika saker som "släpp ut mig", "ge mig mat", "ge mig mer mat", "glöm inte bort mig" o s v.
Tänkte starta en liten tråd här där ni får skriva hur man gör en häst glad att träffa en. Hur man gör så att hästen ser fram emot ett ridpass. Ja, hur man får hästen att tycka om en helt enkelt
Skriv på
Att hästen gnäggar när du kommer behövber ju inte betyda att den blir glad av att se dig, det kan ju också betyda att den kräver saker av dig.
Min egen häst har olika ljud för sig när hon vill olika saker som "släpp ut mig", "ge mig mat", "ge mig mer mat", "glöm inte bort mig" o s v.
Huvudet på spiken
Gnäggandet är mer ett "Hallå, kan vi få lite service på det här stället?!" , typ när vattnet är slut, eller när de frågar om det inte är dags för mat, eller när nåt är fel och de vill påkalla uppmärksamhet (som när nya hagkompisen hoppat in i hagen bedvid).
Min häst gnäggar som gladast när unghästen i flocken kommer tillbaka efter en ridtur. Gulligt kan tyckas. Det är bara det att pållan tycker bara att det är roligt att jaga unghästen och verkar inte ha något till övers för denne i övrigt Hon gnäggar även som besatt när hon är brunstig, dag och natt... *suck* Annars är hon oftast tyst.
Attackerar hon? Med bakstrukna öron och hugger och sparkar? Annars skulle jag tro att de leker eller sätter upp regler. Är det en ung häst så vill hon säkert tillrättavisa honom så han lär sig att respektera äldre.
Min gammelgubbe brukar bli "lekfarbror" och vill gärna sätta de yngre på plats, men han är gudasnäll, så jag är aldrig orolig. De tuggar lite och han går ofta och föser de andra, men det är inget som helst agressivt över det.