Hur gör man när man ska para sin katt då?

Sv: Hur gör man när man ska para sin katt då?

Så nu ska även djuren behöva lida för religionen, det räcker inte med att miljontals människor redan gör det... Jag tycker det du skriver är fruktansvärt dubbelmoraliskt eftersom katter som dom är skapta av gud (eller vem det nu var) är inte skapta för att leva efter människans regler, alltså borde det gå emot din tro att hålla dom inne när det från början är ett fritt rovdjur du pratar om.

Håller med, tur att du skrev det så jag slapp själv. Fast, valentina...när religionen skapades så var ju katterna redan innekatter eftersom både civiliserade människor och katter existerade innan kirstendomen. Var de katterna och människorna hedningar då? Gaaah jag blir så provocerad, jag vill jättegärna fortsätta diskussionen, men jag vet så väl att jag inte borde, eftersom jag faktiskt respekterar din tro. Jag gör det, tro mig, jag bara tror inte att religion har något med kattavel att göra...?

Okej, så din gode gud tycker alltså att det är okej för alla dessa huskatter som far illa ? Och att det är varje katts rättighet att detta fortlever.

Tyvärr kan inte den gode guden fixa hem åt ALLA dessa katter som så väl behöver det. Se då till att inte producera ytterligare en katter som far illa (även om just dina katters ungar inte gör det - så blir det några andra som automatiskt inte får ett hem)

Kom igen. Ta ansvar.

Bra skrivet.

kl

Hade inte tänkt att skriva nått i denna tråde. Men gör ett litet inlägg. Varesej det ar med religion eller inte att gör så tycker jag alla djur är värda att få ett värdigt liv.
Om ni Ts vill skaffa kattungar så ärju det helt klart hennes sak. Tvivlar å att hon kriver en tråd om det om hon inte tänkt att ta hand om dom *hoppa jag*
Planerar man kattungar så borde man ju åxå vilja ha dom och att dom ska komma till ina hem.

Men det är deta med religionen jag inte följer med på riktigt. :crazy:
Tror inte katter mås dåligt av att inte få någon kull.
Ingen av mina har fått det innan ja kastrerade dom. Bara en kvar och hon ska ev ha ungar. Innekatt som smet ut. en givetvis kommer jag att ta hnd om ungarna på rätt sätt och se till att dom får nya hem. Annars fårdom va kvar tills dess.

Hur som hellst. Tycker TS kan göra som hon vill. Menja tycker inte att det ska va för att Gud mende tt de skulle vara så.

Vet att ja skrivi slurigt nu:o

Allt i hela världen spelar ju sin roll. Människan jagar för att få mat och nu så har ju t.ex. jag ansvar för mina katter så de inte ska få för många ungar eller ungar som måste dö eller liknande. Jag menar inte att alla djur ska springa fritt ute i världen för som sagt - alla spelar ju sin roll.
Men hur tror du att det skulle bli om alla i hela världen ansåg att det var deras katters rätt att få ungar?
Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar?

Ja, det verkar ju som om hon iaf har goda intentioner med att skaffa bebbarna, hon skrev ju tråden i rådfrågande syfte. Och borde egentligen få råd eller avråd, inte religionsdiskussioner. Men det skrev hon ju också att hon ville att vi inte skulle gå djupare in på. Men jag blir så klåfingrig på tangentbordet ibland (ta inte illa upp) :p

Malin L
Det är alltid, alltid, en bra fråga. Och man kan ju hoppas att några tar till sig iallafall.

Okej, så din gode gud tycker alltså att det är okej för alla dessa huskatter som far illa ? Och att det är varje katts rättighet att detta fortlever.

Tyvärr kan inte den gode guden fixa hem åt ALLA dessa katter som så väl behöver det. Se då till att inte producera ytterligare en katter som far illa (även om just dina katters ungar inte gör det - så blir det några andra som automatiskt inte får ett hem)

Kom igen. Ta ansvar.

Jag kan inte förstå hur ni kan vara så mycket emot att man låter sina katter få kattungar! Det är samma sak som jag sa i förra tråden - då kanske vi människor inte heller ska föda fler barn för det borde ju bara vara egoistiskt med tanke på alla tusentals föräldralösa barn runt om i världen!

Håller med, tur att du skrev det så jag slapp själv. Fast, valentina...när religionen skapades så var ju katterna redan innekatter eftersom både civiliserade människor och katter existerade innan kirstendomen. Var de katterna och människorna hedningar då? Gaaah jag blir så provocerad, jag vill jättegärna fortsätta diskussionen, men jag vet så väl att jag inte borde, eftersom jag faktiskt respekterar din tro. Jag gör det, tro mig, jag bara tror inte att religion har något med kattavel att göra...?

Min religion startade inte med Jesus kristus utan med Adam som var den första människan som skapades så det där gäller inte mig.

Men hur tror du att det skulle bli om alla i hela världen ansåg att det var deras katters rätt att få ungar?
Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar?

men varför ska dina raskatter få ungar men mina huskatter inte få det?

Katthemmen är inte överfulla av raskatter utan av just huskatter. Hur gärna man än vill tro det så är inte "kattmarknaden" en homogen marknad. Varje ras har sin egen marknad och huskattmarknaden är tämligen mättad (eller vad man nu ska kalla den när det finns 100000 hemlösingar i Sverige, i princip bara huskatter).

Jag kan inte förstå hur ni kan vara så mycket emot att man låter sina katter få kattungar! Det är samma sak som jag sa i förra tråden - då kanske vi människor inte heller ska föda fler barn för det borde ju bara vara egoistiskt med tanke på alla tusentals föräldralösa barn runt om i världen!

Du har väl ändå ingen biologisk drift att låta helt obesläktade individer får avkomma, eller? Däremot har du en biologisk drift (eller vad nu en religiös människa kan tänkas kalla det) att fortplanta dig. Två icke-jämförbara saker alltså.

Sedan bör vi givetvis hjälpa föräldralösa barn i världen, kanske inte nödvändigtvis genom att adoptera alla men genom att ge bistånd så att de kan få en dräglig uppväxt och utbildning i sitt hemland. "Hjälp till självhjälp."

Kan du vara så snäll och svara på min fråga?
Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar som blir resultatet om alla hade resonerat som du?

Du har väl ändå ingen biologisk drift att låta helt obesläktade individer får avkomma, eller? Däremot har du en biologisk drift (eller vad nu en religiös människa kan tänkas kalla det) att fortplanta dig. Två icke-jämförbara saker alltså.

Sedan bör vi givetvis hjälpa föräldralösa barn i världen, kanske inte nödvändigtvis genom att adoptera alla men genom att ge bistånd så att de kan få en dräglig uppväxt och utbildning i sitt hemland. "Hjälp till självhjälp."

Det handlar ju självklart inte om min biologiska drift utan katternas.

Kan du vara så snäll och svara på min fråga?
Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar som blir resultatet om alla hade resonerat som du?

Om de tär min religiösa åsikt du syftar på så är det inte ett problem som jag själv kan lösa. Människan har fått en fri vilja och det är människan som har skapat det här problemet - inte jag som individ

Om de tär min religiösa åsikt du syftar på så är det inte ett problem som jag själv kan lösa. Människan har fått en fri vilja och det är människan som har skapat det här problemet - inte jag som individ

Nej inte din religösa tro utan den konkreta frågan: Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar som blir resultatet om alla hade resonerat som du?

Har du något svar?

Nej inte din religösa tro utan den konkreta frågan: Vem ska ta hand om alla dessa miljontals kattungar som blir resultatet om alla hade resonerat som du?

Har du något svar?

Nej jag ensam har inget svar på den frågan

Nej jag ensam har inget svar på den frågan

Tycker du att det är viktigare att alla katter måste få ungar för att Gud skapat dem så än att alla katter på jorden har ett bra hem?
Det motsäger ju varandra, för om alla katter (och alla andra djur) på jorden skulle få ungar så skulle det inte finnas hem till alla.
Eller hur?

Ja, människan har skapat ett problem med alldeles för många huskatter i Sverige (i hela västvärlden faktiskt). Detta genom att resonera SOM DU! Att katter ska reproducera sig hej vilt och sedan behöver man inte ta ansvar för avkomman.

Just DU kan hjälpa till. Genom att inte resonera som "alla andra" och genom att börja resonera som många kattvänner har börjat göra kan du minska antalet huskatter och antalet hemlösa katter. Vad DU gör spelar roll.

Ja, människan har skapat ett problem med alldeles för många huskatter i Sverige (i hela västvärlden faktiskt). Detta genom att resonera SOM DU! Att katter ska reproducera sig hej vilt och sedan behöver man inte ta ansvar för avkomman.

Just DU kan hjälpa till. Genom att inte resonera som "alla andra" och genom att börja resonera som många kattvänner har börjat göra kan du minska antalet huskatter och antalet hemlösa katter. Vad DU gör spelar roll.

För det första så har jag aldrig sagt att vad jag gör inte spelar någon roll. "resonera SOM DU! Att katter ska reproducera sig hej vilt och sedan behöver man inte ta ansvar för avkomman." - jag har väl klart och tydligt sagt att dom inte ska få/kunna få ungar hursomhelst och att jag kan ta hand om avkomman?!

Och jag antar att du själv har antingen många barn eller är oskuld.

Varför inte istället bara hjälpa redan utsatta katter, som inte har något hem-nu när du kan.

det blir föresten skapligt jobbigt att ta hand om ca (rätta mej om jag har fel.) tre kular varje år, som sedan nästa år får tre kullar dom också, shit en hel del katter om 5-10 år.

Liknande trådar

Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 707
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka