B
butterflys_kg
Sv: Hur gör man när man ska para sin katt då?
jag håller med dig!
det är inget bra skäl till att ta ungar!
är mycket man måste tänka på.
själv tycker jag att man måste ha pengar innan kattungarna kommer. är mycket som skall göras vaccineras,avmaskas,vet undersökning, idmärkas, ev betalning för lån av hane, undersäkningar på höfter, lungor mm. har säkert glömt att ta upp något.
och inte att förglömma ett ev kejsarsnitt som kostar många sköna tusenlappar?
det är inte mycket pengar som spelar in. och det är inte mycket man får i förtjänst som kattuppfödare.
Och detta är inte något bra skäl.
Om du tycker att det är sina katters rätt att få ungar tycker du då inte att det är alla katters rätt att få ungar?
Och hur tror du att det i så fall det ska finnas hem till alla de miljontalskattungar som blir resultatet...som i sin tur har rätt att även de få ungar...
Tycker du att alla katters rätt till att få avkommor är viktigare än alla katters rätt till ett hem?
jag håller med dig!
det är inget bra skäl till att ta ungar!
är mycket man måste tänka på.
själv tycker jag att man måste ha pengar innan kattungarna kommer. är mycket som skall göras vaccineras,avmaskas,vet undersökning, idmärkas, ev betalning för lån av hane, undersäkningar på höfter, lungor mm. har säkert glömt att ta upp något.
och inte att förglömma ett ev kejsarsnitt som kostar många sköna tusenlappar?
det är inte mycket pengar som spelar in. och det är inte mycket man får i förtjänst som kattuppfödare.