Ostpinnar ska enligt mig ha en helt annan konsistens än pizzabotten. Och den fås inte med smördeg (pizzabottens alltså).
Iofs så är jag inte jätteförtjust i pizzabotten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ostpinnar ska enligt mig ha en helt annan konsistens än pizzabotten. Och den fås inte med smördeg (pizzabottens alltså).
Iofs så är jag inte jätteförtjust i pizzabotten.
Vi brukar göra egen pizza hemma ibland och den blir jättegod - men jag saknar den där supertunna pizzabottnen man får på pizzeriorna. Den som är så tunn att man inte kan hålla bitarna raka utan de bara slokar och man måste bita i dem snabbt. De som är så tunna att jag kan äta en hel pizza (med tomat och ost, enbart...) och bara bli lagom mätt.
Mina pizzor hemma får tjock botten och puffiga kanter, hur tunt jag än kavlar degen.
Jag har Googlat men alla recepten liknar mina vanliga, med jäst, och då blir de ju tjocka. Som amerikanska pizzor ungefär (I USA kan man till och med få med extratjock kant med OSTFYLLNING!! ).
Nån som känner en pizzabagare som kan dela med sig av hemligheten med papperstunn botten?