hur gör man egentligen?

S

Sannndra

har funderat ett tag på att stubba manen på min ponny, men jag är lite osäker... hur gör man? :o :confused:

hästar som har stubb man naturlig är det ju inga pix men en som inte har det kan jag tänka mig att man tar en sax och klipper av allt längst in (lämna nån cm)
el som jag gjode när jag inte fick till det med saxen, tog klippmaskinen och körde över allt... jämt blev det! :cool:

På min häst fick jag klippa ner manen helt och hållet för att den inte skulle luta, jag lämnade några millimeter bara. Har man klippmaskin går det bra att "skala" hästen med den också, men jag tyckte inte det var så svårt med sax... Min häst med blöt och spretig man

På Irland stubbade de en av poloponnyerna med en klippmaskin första gången och det blev bra sen när det växte ut lite, skulle tro att det är lättare än att klippa med sax, det är nog svårt att få det jämnt då.

det är ju något som man lär sig.
jag har ju en fjording och man lär sig efter ett tag (har ju haft lilla pållan i 11 år)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
586
Senast: Lavinia
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2
Svar
34
· Visningar
2 034
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
705
Senast: Amk
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
507
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka