Hur gör jag

Smulanisak

Trådstartare
Delar häst med en annan men känner att jag inte trivs så här, då vi ej e på samma nivå och hästen då ej rids ordentligt...jag vill komma igång men inget funkar. hästen står hos henne, men jag får inte ta med nån ut dit eller ta hjälp med någon med ridning osv...
Vill ta hästen o flytta till nytt stall men vågar ej säga det...
vi e båda ägare på han men olika syn på saker...
hon vågar knappt rida hästen eller har tiden för hästen men jag har vänner som kan hjälpa mig och är intresserad av att få hjälpa.

Vad hade ni gjort?

Varför får du inte ta hjälp av någon när det gäller träning?

Mycket märkligt, det borde gynna er båda om hästen tränas.

Ni verkar inte ha någon bra kommunikation, prata med henne, säg att situationen är ohållbar. Säg att antingen köper hon ut dig eller så köper du ut henne.
Det funkar ju inte att vara två ägare på en häst om man tycker så olika.

Du bör se till att inte samäga häst.
Antingen föreslå att köpa ut hennes del av hästen, eller avsäga dig din del och leta upp en annan häst.

Jag delade häst i början och hade det som du beskriver. Jag fick heller inte komma vilken dag som helst och på mina dagar var det absolut förbjudet att ens ha med en kompis.

Det slutade med att vi blev riktiga ovänner och att jag löste ut hennes del av hästen, så han är helt min.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 290
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 387
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 053
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur