Hur gör jag nu?*avmaskning styngfluga*

Magnum

Trådstartare
Avmaskade nyss med cydectin (ungefär två-tre veckor sen, har inte i huvudet är det var) och upptäckte idag styngflugelarver på hästens ben. Vad gör jag nu?
Avmaskar när nästa intervall kommer? (om nio-tio veckor alltså-blir inte det vääl sent?) eller låter bli för att vi avmaskade alldeles "nyss"?

Sv: Hur gör jag nu?*avmaskning styngfluga*

Antingen avmaskar ni när intervallet gått ut, eller kör en vända tidigare om ni är hemskt rädda för styngflugan. Annars låter man den vara...

Sv: Hur gör jag nu?*avmaskning styngfluga*

Än så länge är det bara min häst som det syns ägg på, men inte så många, som jag dessutom tog bort direkt. Tack för svaret!

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 404
Senast: Sel
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 448
Senast: a1agnlju
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 218
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Imorgon ska Frej äntligen bli av med gipset. Så skönt! Det har varit lite trassel med det. Första två veckorna satt det hyfsat men...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama