Hur gör ni med stallpass i ert stall?

Kiwifrukt

Trådstartare
Frågan riktar sig i första hand till er som antingen har era hästar installade hos någon annan, eller ni som har eget stall med inhyrda hästar, ni med eget stall och bara egna hästar får ju dra hela lasset ändå. Hur gör ni med stallpass i ert stall? Vad ingår? Hur löser ni "obekväma" stallpass som ingen vill ta? Luncher? Storhelger?

I mitt stall ingår kvällsfodring och utsläpp i stallhyran. Vi är tre stycken i stallet, så var tredje helg tar vi ut hästarna en hel helg. Lunchfodringen hjälps vi åt med, och eftersom stallägaren är föräldraledig en dag i veckan, jag pluggar och inte är i skolan alla dagar, och den tredje personen jobbar skift löser vi det nästan jämnt. I värsta fall har vi fått be en granne fodra. Alla mockar och släpper in sina hästar själva.

Det enda problemet har varit storhelgerna, och då tänker jag framför allt på jul och nyår. Jag som alltid firar jul på hemmaplan, men nyår borta, har alltid lättare att ta mycket pass under julhelgen (då även insläpp av de andras hästar och kvällsfodringen), men problemet har varit att ingen annan har velat ta nyår heller, och på så sätt lyckats "mygla undan" båda helgerna. Hur gör ni? Hur löser ni problemet?
 
Sv: Hur gör ni med stallpass i ert stall?

Det ingår utsläpp,lunch,insläpp Mån-Fre, Sen delar vi på utsläpp och insläpp under helgen,lunchen ingår alltså 7 dagar/veckan. Dom passen som vi hjälps åt med är Fredag insläpp,Lördag utsläpp,Lördag insläpp,och Söndag utsläpp. Vi är 16 hästar,och har ett pass var 4: de vecka per häst. Vi har två hästar och har nu i helgen tex Lördag insläpp och Söndag utsläpp,sen har vi inget mer förrens om 4 veckor igen.
 
Sv: Hur gör ni med stallpass i ert stall?

Vi har i grunden fullservice minus mockning och iordningställande av foderhinkar som vi alltid sköter själva.