Hur gör ni med era mamma grisar?

Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Förmodligen vill din son mer än han klarar av, han har inte den kontroll han behöver över kroppen för att göra det han vill.
Frustration kallas det! Brukar lätta när kroppen vuxit till sig.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Nu är han 21 månader och det är helt otroligt hur det har svängt! Han är otroligt självständig och vill man ha honom nära får man nästan tvinga honom.
Det brukar vara så. :) Det finns div. attachment theories som nog kan vara intressanta att fördjupa sig i som småbarnsförälder.

/Kimz0r, inte småbarnsförälder men väl några hp. psykologi i bagaget.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Förmodligen vill din son mer än han klarar av, han har inte den kontroll han behöver över kroppen för att göra det han vill.
Frustration kallas det! Brukar lätta när kroppen vuxit till sig.

Det tror jag säkert, mamma höll på att skratta ihjäl sig när hon ringde i veckan och hörde Rasmus.
"Han låter precis som Mikael när han var bebis och ni sprang runt och lekte och han vart så förbannad för han inte kunde hänga med er"


Sjal har jag inte köpt än, så senil jag var ju nere på stan idag :eek: Men jag bär ju honom som de sitter i en sjal och det älskar han.


Fast när jag har ork, vilja och tid att bära honom så finns det faktiskt inget mysigare än när han trycker sig nära nära och kramas och man ser på hans ögon "min mamma är bäst" :love:
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Jag bar i bärsjal och ammade fritt. Enda sättet att få dem nöjda. Det var frustrerande emallanåt, men inte så frustrerande som att ha en gnällig bebis.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Jag kan tyvärr köra med fri amning/hel amning för då äter min son upp mig, han ammas på kvällen om han är kinkig, om han vaknar på natten och sen på morgonen, kan bli någon gång på dagen oxå för magens skull men annars får han ersättning.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Jo, så är det ju ibland. Men om sjal funkar är det ju jättebra. Hade jag haft min kvar hade du gärna fått överta den för det var det absolut bästa köp jag någonsin gjort!
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Tyvärr inte ska de ju stå *zzzz* dags att sova kanske?

Kollade på blocket nyss, 500:- begagnade här i Uppsala :eek: Då måste det vara mkt billigare att köpa eget tyg och sy in kanterna om man nu måste det?

Ska man ha en elastisk eller oelastisk?

En stund igår funderade jag på att klippa sönder ett lakan men kom på att det räcker nog inte runt ordentligt ;)
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Jag hade en elastisk (många tycker de är lite enklare att lära sig knyta) och den räckte gott och väl över året, men mina var iofs inte så tunga bebisar. Jag har gjort några egna också. Det går i princip bra med vilket tyg som helst, men det finns vissa som är fördelaktigare än andra ur avlastningssynpunkt. Om du slaktar ett påslakan lär det räcka runt till de vanligast knytningarna, annars kan du dela ett lakan (ca brdd 70 cm) och sy ihop två delar. Det bästa tyget är elastiskt på diagonalen, men hittar du inget sånt och vill prova ändå kan du ta vanligt lakan.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Har ju ingen symaskin så då skiter sig ju min lakan-plan ;)
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Men ett påslakan ger ju dubbla längden. Det bör i allmänhet räcka.

Fan, jag borde sova, men kan inte varva ned efter jobbet...
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Fördelen med en "riktig" sjal är att det finns ett andra handsvärde... :D Jag har oxå ett par stycken sjalar som jag ska försöka skiljas ifrån, numera vill Fredrik knappt bli buren alls och de gånger som det behövs är det smidigare med patapumen...

Ang elastiskt eller vävd så beror det lite på vilken viktklass Rasmus håller, för är han en tungviktare så blir det snabbt svajigt med en trikåsjal... Fast det är lite smidigare med en trikåsjal om jag har förstått det hela rätt, jag gick direkt på vävd och det har inte varit några problem heller.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

För att få en stunds lugn och ro när stoffe var liten, hade jag honom i en lekhage med en massa leksaker. Sen gällde det att inte höras eller synas för då började han skrika. På detta sättet kunde jag vila och få pusta ut. Det hjälpte tills han var 7 månader och kunde dra sig upp till ståendes då såg han bättre.... Och kunde se var mamma var... Sen var det bara kånka igen. Stoffe är en rejäl mammagris än idag 1o månader och det börjar bli jobbigt att ha en skrikandes bebis efter sig varje gång man måste gå på toa eller gör något annat. Men men för det mesta är han urmysig så det är bara bita ihop och kramas hela dagarna igenom...
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Han är 3½ månad och väger nu 6230 gram, ligger precis under normalkurvan. Sitta still gillar han inte, man ska hoppa, men bär man honom så han sitter som en groda som de gör i bärsjalarna så sitter han och bara myser.

pernilla_s Nu ligger han i sängen vi har i datarummet en bit bort, han har inte sett mig men hör ju att jag är här, men han är väldigt nöjd, ligger och kolalr ut genom fönstret och leker med sina händer oh försöker ta tag i sina fötter. Mycket koncentrerad! Kan säga att det är himla skönt för han har vaknat och ätit 3 ggr i natt *zzz* och sen gnällt från kl 9-12, då sov han i knappt 20 minuter.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

jag hade nog satsat på en vävd sjal, han kommer bli flr tung för trikåsjalen väldigt snabbt. jag köpte tyg och sydde själv. enklast är att stryka in kanterna så man slipper nåla. jävligt tråkigt att sy 10 m raksöm men desto roligare att använda den!
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Jag säger som vindvissla, satsa på en vävd sjal eller sy en MT :D Det är inte heller så himla svårt, lite pilligare än enbart raksöm men jag klarade av det ialla fall! :Dhär finns en sybeskrivning men det finns flera olika varianter om man söker lite! :D
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Ja när de blir lite större är nog MTn perfekt. Jag har dock inte använt min än, men Sam är ju bara 4 veckor gammal. (tänk att det känns som om jag haft honom hela livet)
Den är väl lite enklare att ta på och av. Och så kan man göra fiiiina! Men det var bra mycket svårare än sjalen, att få rätt vinklar och grejjer, fodra höftstycket och sådär.
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Vad för tyg ska man köpa? Vet de i butiken vad man menar om man frågar efter bärsjal-tyg ;)

Lydia han somnar i egen säng bredvid mig och sen när han vaknar kommer han över till mig och ammas och sover vidare, men vi väcker varandra å han sparkar ut mig ur sängen! De sista mornarna har jag dock lagt en kudde mellan oss så nu vaknar jag inte örst han sparkat bort den ;)
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Du tror inte han börjar få tänder ? Inte att dom kommer nu, men att tandköttet är ömt, därav mammigheten och gnället ? Våran bebbe vaknade i förrgår natt i panikskrik, så man verkligen hoppade ur sängen, sen såg det ut som att hon höll på kvävas av sitt eget saliv. Mycket hemskt var det att beskåda, sen lugnade hon ned sig, åt och somnade om. Dagen efter var hon extremt mammig, hon bara gnällde så fort hon inte fick hänga på mig....somnade hon hängandes på mig och jag la ned henne, så vaknade hon givetvis efter en kvart igen och gnällde, till slut köpte jag alvedon och gav henne, och då taggade hon ned rejält. Dregglar han mycket ? Suger på tex ditt finger eller annat ?
 
Sv: Hur gör ni med era mamma grisar?

Ja han håller på att få tänder han har tom fått en blåsa på tandköttet och det är vita små prickar lite överallt :(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 054
Senast: Amk
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 037
Senast: paradiset
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 395
Senast: escodobe
·
Gravid - 1år ...idag är verkligen en sån dag. Jag skulle vilja lämna bort Arvid, åka ut i skogen och bara skrika mig hes, sen när rösten är borta så...
2
Svar
30
· Visningar
3 113
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp