MJLee
Trådstartare
Sorry, jag är trött, ledsen o har ont i huvudet, borde inte pyst ut min frustration på dig. Förra året var min nu 9 åriga hund bara något berörd av smällare, raketer o fyrverkerier. Han började utveckla skräck o panik för åska o blixtar när han var i 5 årsåldern, innan dess helt oberörd.[QUOTE="MJLee, post: 17881068, member: 131137"46] Oj förlåt! Kollade runt och det verkade inte finnas en tråd om enbart hur era djur klarade tolvslaget. Mea culpa!
Eftermiddagen o natten har varit en mardröm. I går kreverade nåt bombaktigt precis när han var på väg från köket till sovrummet, han kissade ner sig, sin bädd o min säng. Idag upptäckte jag att bädden han har i vardagsrummet också är nedkissad.
Han kämpade tappert emot medicineringen igår (Nozinan), idag har den full effekt o han gör inte många knop.
@russinbulle o @RedChili var nära att råka riktigt illa ut pga diverse idioter.[/QUOTE]
Men åååh! *kramar* vad fruktansvärt. Det är pga sådana mardrömmar som fyrverkerier borde förbjudas förutom på vissa specifika ställen där man kan smälla av under vaktpersonals bevakande. Min pappas hund var sådan också. Hon var paniskt skotträdd (intressant eftersom hon var jaktlabb/pointer och alla hennes syskon var jakthundar) och gömde sig i duschen när det åskade - hon visste alltid innan när det skulle börja och var bättre än vilken barometer eller SMHI prognos som helst.
Som tur var bodde hon på landet långt från allting men när jag hade henne i stan ett år var det hemskt. Hon grät bokstavligen och försökte klämma in sig under badkaret - som är ungefär fem cm max från golvet. Till slut satt vi där båda två i badrummet medan hon skakade av rädsla och var i princip okontaktbar. Och hon var världens coolaste hund annars. Hon vägrade att gå ut nästa morgon och jag fick bokstavligen bära ut henne. Jag vet inte om jag kunnat göra något liknande som jag gjorde med Nikita i år men jag tvivlar. Hennes panik och rädsla var för stor.