Hur ge medicin!?!?!

Sanna89

Trådstartare
Hej!
Jag skrev i lägg för några dagar sen.
Troligen är det ryggen han har ont i igen. ( diskbråck)
Ringde bara en sköterska på telefon som sa att jag hade mediciner till han på recept.

Kliniken är stängd nu så hör med er.

Jag fick andapsin för magen och onisor? För smärta och inflammation.

När ska jag ge andapsin som ska vara en timme före eller efter mat om jag fattat rätt. Onisor ska vara en halvtimme innan mat.

Men då tänker jag om jag ger andapsin först, blir det inte jobbigt för magen med att absorbera onisoren då efter. Om magen är tom och andapsin ger väl mindre magsyra och magsyra behövs väl för att bryta mer onisoren ? Haha hur ska jag göra :D

Onsior ska ges med mat för att minska risken för biverkningar i form av kräkning och diarré.
Jag skulle ge andapsinet minst en timme innan utfodring, helt två timmar innan, och sedan mat+onsior.

Onsior ska ges med mat för att minska risken för biverkningar i form av kräkning och diarré.
Jag skulle ge andapsinet minst en timme innan utfodring, helt två timmar innan, och sedan mat+onsior.

Tack så mkt!
Det var för det stod i bipavksedeln att man inte skulle ge samtidigt men det gjorde jag när vi hade rimadyl.

Men då ska jag göra det! Tack!

Liknande trådar

Hundhälsa Försökt få tag på veterinären, men kommer inte fram då ”tidsbokningen och rådgivningen är full”. Hur som, var in och röntgade min tik...
Svar
11
· Visningar
3 216
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag skriver under anonymt inlogg. Veterinären vill fortsätta men jag börjar ge upp, vad är rätt? Bakgrund: Liten hund som nu är 3 år...
Svar
15
· Visningar
3 209
Senast: Nahar
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 049
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 803
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Valet i USA