Hur går ridleken hela havet stormar till?

M

Meya

Halloj! Jag undrar bara hur ridleken Hela havet stormar går till?
Någon som vet?:)?

//Meya

Sv: Hur går ridleken hela havet stormar till?

Det finns val lite olika varianter.. men med mina grupper har jag kort pa tva olika satt

1. Stall ut hinderstod hej vilt over banan, ett mindre an antal deltagare (9 ryttare, 8 hinderstod osv) later eleverna rida runt i olika varv, i olika krumelurer och gangart efter kunskap, ja fritt helt enkelt. Nar musiken stoppas ska man sa fort som mojligt fram till ett stod och ta tag. Den som blir utan aker ut och infor nasta omgang tar man bort ett stod.

2. Man anvander sockeritar liggandes en mindre an elev, eleverna rider som i forra hej vilt... Fast kontrollerat saklart.. Jag menar inte skena runt och vara en fara utan att man far valja vag och hastighet till viss del sjalv. Nar musiken stoppar ska man sa fort som mojligt fram till en sockerbit, hoppa av hasten och sta med bada fotterna pa sockerbiten. Den som blir utan aker ut.

En annan rolig lek jag kan rekomedera ar Byt hast bakat. Ryttarna gar pa volt, nara varandra. Har kan det kravas ledare beroende pa hur hastarna ar. Man har lagt upp ytterstugbygel och langt innerstigbygel, sa att den ar sa lang att man latt kan hoppa upp pa hasten. Nar musiken tystnar ska man sa fort som mojligt gor halt, hoppa av sin hast, springa till hasten bakom och hoppa upp pa den, den som har rumpan i sadeln sist aker ut. Ledar ar ganska bra har. Rolig lek och man far trana lite smidighet. Har kan det ju handa att man hamnar pa en annan an sin ursprungliga hast, men da far man byta tillbaka efter att leken ar klar

BasicLisa har förklarat bra, men man kan också köra med koner och att man ska ha spöet emot :)

Jag har kärt att man rider på en volt och strax innanför voltspåret ligger bildäck, ett mindre än antal deltagare. när musiken stannar hoppar man av och ställer sig i däcket.

Liknande trådar

Fritid Det är nu klart att jag flyttar till Åland. Ska jobba i Kastelholm. Letar bostad och har ställt hunden i kö på hunddagis i Jomala. Nu...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 977
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 812
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama