Hur går det till om man vill avla med sin hund?

Sv: Hur går det till om man vill avla med sin hund?

Vad är okej att ta betalat för en blandras respektiva renrasig hane?

Men om det är så att man har en blandras hane, då brukar man vell inte få tex. 1000 kr per valp:confused:
Det kan vell tillome vara tvärtom, att ägaren till hanen får betala en summa till tikägaren?.
Det är vad jag har hört från folk som parat blandraser.

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker det verkar vara låga språngavgifter - eftersom jag fått några erbjudanden om att avla på min jycke tänker jag nästa gång säga OK - men då ska jag ha 1000 spänn per född valp + 2000 i språngavgift.
Det kan du säkert göra, om din hanhund är välmeriterad.
Syftet m bushavel är väl ändå bara att tjäna pengar på en kull m valpar så då är det väl orättvist om inte hanhundsägaren får en slant.
Menar du allvar? Det låter som om du skulle ställa upp på vilken avel som helst bara för pengarna? Hoppas ditt inlägg inte var seriöst menat...:crazy:

Nä det var inte seriöst för fem öre - tyckte det passade in i debatten.

Vem har sagt att det är jag som har en Malinois? Nej, så är inte fallet. Det är min syster som har en Malinois och det är hennes hund som ska verka i aveln nu. Han är uppe i Skellefteå nu hos en jätteduktig tävlings och träningsintruktör som ska visa och meritera honom.

Jag har däremot en renrasig blandrashund och han ska verkligen inte verka i aveln. Haha! :rofl: Förlåt att jag inte skrev ordagrannt att det inte var jag som hade en Malinois.. ;)

Men på denna fråga svarade du "Malinois":

Zqathan
Springare
Reg.dat: 2007-04-29
Inlägg: 733 Sv: Hur går det till om man vill avla med sin hund?

--------------------------------------------------------------------------------

Vad har du för ras #nyfiken#

Jag menade att det gällde en Malinois.. herregud? Spelar det någon roll? :confused:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Taggis_
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 534
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 514
Senast: Migo
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 517
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka