Hur går det i Hermanstorp?

Sv: Hur går det i Hermanstorp?

Tror de skrev i PM:et att man skulle gå därifrån direkt för att lämna plats. Ska framföra ditt förslag :idea:

Men jag måste säga att jag tycker tävlingarna i sig är mycket bra arrangerade. Bra dressyr och hoppbanor med bra framridning. Det enda som jag tyckte var lite dåligt var ju starten i terrängen. Själva terrängbanan är helt ok som 90-bana tycker jag. Att det är många kombinationer är väl ok, lika bra att träna på det direkt för i Lätt klass kommer det ju ändå fler? Det fanns ju många och långa galoppsträckor att få igång galoppen på så jag har inget att klaga på där.

Sen med 2-dagars är det ju att välja mellan pest och kolera...att antingen bli bortlottad pga många starter=pest. Eller hitta uppstallning och få en dyr tävling= kolera. Jag väljer i det läget kolera!;) :p

Var det dig som jag pratade med när vi skulle gå terrängbanan med? När jag inte hittade första hindret?
Jag kom inte ihåg att det var samma person som sen när jag såg dig, om det nu var det... Du ser hur bra jag är på att komma ihåg folk :angel:
Jaja, du får ursäkta att jag inte var så trevlig, jag var inte på så bra humör sådär direkt efter terrängen...

Mm, hon är fin min lilla häst. Även att rida i vanliga fall... Vi har kollat hoven också, men troligen är det något i kotan, hon har varit rätt tjock i det benet ett tag.
Sen hon blev opererad i vänster knät förra året är hon lite svagare i det benet. Jag har redan bokat en tid innan detta hände hos veterinären för att kolla upp henne, så hon ska snart dit och får säkert några sputor, sen blir hon nog bra igen :)
Målet i år är Lag-SM så då blir det Hermanstorp igen, hoppas hon gillar banan bättre då :angel:

Japp, det var jag! Men jag var ju inte 110 säker på att du var du då heller! *flin*

Du behöver inte be om ursäkt, jag vet väl precis hur man känner sig efter en terräng som inte gått som man tänkt sig?

Hoppas allt fixar sig med henne nu och att du kommer till Lag-SM i sommar men du inser väl att vi Tidaholmare har abonnemang på guldet???:devil:

Sen med 2-dagars är det ju att välja mellan pest och kolera...att antingen bli bortlottad pga många starter=pest. Eller hitta uppstallning och få en dyr tävling= kolera. Jag väljer i det läget kolera!;) :p
Fast det brukar inte stå så mot varandra. Här hade de ju enkelt kunnat haft all häst på en dag utan att lotta bort. :)
De har ju haft det innan... här hängde det ju på ponnyerna. Jag tror att man kan få ett bättre upplägg. ;)

Jo, här uppe står de så mot varandra. Det var likadant i Mariestad.

Men däremot håller jag med dig om ponnyerna. Jag kan inte fatta varför de måste ha hästar och ponnyer på samma dag överhuvudtaget. Så var det aldrig för några år sen och det blir väldigt många hästar på framridning och framhoppning. Det vore hemskt mycket bättre om om klubbarna hade rena häst och rena ponny tävlingar så som i Vinslöv t ex.

Fast resultatet säger något annat. :)
Så många uteslutna är lite för många och en signal för banbyggaren att det var för svårt.
Det är en 90-klass, dvs en utbildningsklass.
Det verkar varit bättre för ponnyerna...

Jag syftade väl mest på starten/första hindret, efterssom det var det jag såg mest av. Många verkade stöta på problemen på tredje hindret och framåt... Huruvida det var för svårt ska jag inte uttala mig något om efterssom jag själv inte rider terräng. Men man är sugen på att börja nu efter att ha sett er susa runt över hindrena. Ska bara vänta på att unghästen ska växa till sig, man vågar ju inte ta dit varmblodet:D . Fast det var ju faktiskt ett varmblod med förra helgen som placerade sig någon stans i mitten...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
Senast: Gunnar
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 194
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 418
Senast: hhere
·
Övr. Barn Min 7-åring är lite jobbig med frukost. Helst skulle hon nog inte äta något alls förrän efter tolv men det funkar ju inte när hon går i...
2
Svar
36
· Visningar
2 108
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar