Sv: Hur går det för era -05'or #9
Ja jag var så arg på mig själv! låg o grubblade halva natten pga min dumhet! till detta hör att dottern är rätt så försiktig av sig så jag var säker på att jag "förstört" henne för all evig framtid - men vet ni?? Idag red hon barbacka
Utan att tveka en sekund! Pappa höll henne i ryggen o vi gick bara inne på stallplanen
Gick hur bra som helst såklart o hon var så lycklig o borstade sin lilla häst med alla borstar hon kunde hitta i sin lilla ryktpåse
Dessvärre gjorde jag en fruktansvärd upptäckt på vår lilla sötnos. Hans tänder är som sju svåra år
Hade inte en tanke på att kolla munnen när vi hämtade honom *dumma dumma dumma* Man tar för givet att folk tar hand om HELA djuret! han är ju så välborstad, hovarna är toppentrimmade o överhull. men MUNNEN!! Tänderna är sylvassa o framtänderna upptill är jätteojämna o knepigt slitna (som om han tuggat på något hårt framtill) men det värsta är att en framtand i nederkäken, mitt fram, är splittrad på mitten! :Eek:
Jagar nu veterinären tillika tandläkaren i området men hon har semester till den 8 aug. så vi får nog vänta ett tag till innan det blir åtgärdat. lider med honom!! Han verkar dock inte bry sig o hull har han ju gott om så han verkar inte ha så ont så det hindrar honom i ätandet o han reagerar inte på bett heller. uschaligen!
Förresten Apollo - grattis till teoriprovet! jag vill oxå ha be-kort men gruvar mig ...