Sv: Hur går det för era 05r?
Men vad roligt om vi får fler såna rejäla "bitar" här i tråden! Är det alltså en 05:a också?
Min plutt har varit lite slö på ögonen ett par dagar och jag misstänker att det är några tänder som gör ont. Syns så väl på honom när han inte är på topp, han är mycket uttrycksfull.
Han har ju tappat två av de främsta tänderna men jag är osäker på hur det ser ut längre in i kinderna. Man har kunnat känna tandanlagen tydligt längs käkarna tidigare i vinter men nu är det inte lika stora knölar där längre, kanske kan jag tolka det som att tänderna kommit upp...
Vet någon i vilken ordning de tappar dem?
Och en fråga till alla - hur kommer ni göra i sommar med vila och bete?
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, jag har lust att köra på rätt bra hela sommaren och träna på när man äntligen har tillgång till ok körvägar
Jag orkar inte dra ihop något hingstbete igen, jag hoppas på att få låna en grannes mark som är extremt kuperad men då lite magrare så får islänningen & Lejonhjärta gå där. De är ju riktiga buskamrater de två så jag tror nog Hjärtis får tillräckligt med bus tillsammans med honom, och det är ett jäkla sjå med att ha en massa ohanterade unga slynglar på bete...
Och ge en längre vila under hösten istället då det bara blir mörkt, tråkigt & även dåligt underlag vid snö/is/slask. Han ska i alla fall definitivt få en lite längre sammanhängande vila detta år, eftersom det blir lite mer arbete för honom nu och mer intensivt både för kropp & knopp. Funderar på kanske 2 månader hel-ledigt...
Planen kan väl iofs påverkas om han blir godkänd, men jag räknar inte direkt med någon anstormning av ston :smirk: Har väl tur om vi ens får något enda stobesök, OM han blir godkänd...