Hur gammal?

M

Mandaz

Jag har funderat väldigt länge på en grej...

Min kanin hane som är en korsning mellan Lejonhuvad/Hermelin har just fyllt 7 år. Hur gammal kan kaniner bli? Jag har haft min Bästa vän ända sen han var 8 veckor gammal. Jag känner mej så rastlös när jag tänker på att han en dag ska lämmna mig.. :( Han är verkligen min Bästa vän och jag tror att det skulle kännas så tomt och ensamt utan honom så jag vet inte vad jag ska göra??

Är det någon som har upplevt detta? Jag känner mig så hjälplös...

Sv: Hur gammal?

Kaniner kan lever oftast 5-7 år, men upp 10-12 år är också vanligt :) Rekordet ligger på 18 tror jag :P

Så det finns en chans att han lever många år till... Kanske nytt rekord :confused:

:bow:

Om du tar väl hand om honom så följer han dig säker 3 år till minst :)

min förra kanin blev bara 4 år :cry: Fast han hade någon sjukdom, min systers blev 5 år han dog i bilen på vägen till djursjukhuset! :cry: :cry:

Jag tycker du ska skaffa en till kanin nu medan han fortfarande lever. Jag vet att den absolut inte kommer kunna ersätta en speciell vän, men då har du ialla fall någon att söka tröst hos sen när den sorliga dagen kommer.

Förut hade jag bara en kanin, den dog tidigt i en sjukdom, och när den dog var jag otroligt ledsen och ville inte skaffa en ny kanin. Men tillslut gjorde jag det ialla fall, jag tog hand om två kaninen som inte hade något annat hem. Nu har en av dom också dött :( den var sju år, men då hade jag den andra kaninen att trösta mig med och det känndes mycket bättre då än första gången. För första gången blev det så himmla tomt när jag inte hade någon att gå ut till, nu när jag blir ledsen för min döda kanin går jag ut och gråter med min andra kanin.
Ett tips bara
Lyckatill <3

Ja jag har funderat länge på det där men jag vet inte riktigt hur jag ska göra...:confused: Kommer ju att bli så himla tomt utan honom...Han är ju en familje medlem...Men än så länge skuttar han på gräsmattan utan minsta ålders tecken :banana:

Tack för alla svar :bow:

Min hermelin blev nio, men vad jag förstått så är det inte helt ovanligt att hermeliner som sköts bra blir äldre än så.

Gick också i perioder och tänkte de sista åren och var rädda att han skulle försvinna. De lever inte lika länge som oss så vi får vara glada för den tid vi fått. Men ta bara hand om honom så bra du kan så vet du iaf när den dagen kommer att han har haft det bra.

Är glad att Nicke fick va frisk och glad så länge som han var.

Hej! Min grannes kanin blev 14 år (sägs det iallafall) Känner dom inte så bra (grannarna)!

Men ett tips är att gör hälsokontroller nån gång per år. Det gjorde inte vi så vår kanin dog vi 6års ålder:cry:! Då hade jag en till kanin som också blev jätte ledsen! Även om dom inte var kastrerade och gick i olika gårdar! Men ett till tips är att skaffa ett sällskap till kaninen (om man inte tillbringar jätte mycket tid med den).

Tyvärr för jag inte köpa en till kannin för mina föräldrar så jag måste va med min älskling jätte mycket! Tyvärr har han blivit ganska skygg på sistone, han som brukade komma framskuttande när man kom!:confused: Tror ni att den beror att jag vart tvungen att bada rumpan på honom för han haft kiss i pälsen?:( Någon som har tips:) (tänkte stara en tråd om detta Förlåt att jag tar upp det på din tråd)

Lycka till med din kanin iallafall:)

Men är hennes kanin(hane!) inte kastrerad är det ju inte så bra med sällskap till honom.

Hälsokontroller hoppas jag man gör på sina djur mer än en gång per år...? :crazy:
Man kollar väl varje dag att de mår bra? Och sen så kollar man väl ibland i öron, päls, ögon, rumpan och så? Det gör jag iaf... Om man bara kollar det en gång per år kan det ju ha hänt oootroligt mycket.

Jag har också en kanin som är gammal,han är 8år.Om din kanin är pigg kanske lever i ett par år till.kaniner kan bli riktigt gammla.:banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 930
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 937
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?