Hur gammal???

shady

Trådstartare
Har ju bara haft ett hingstföl tidigare, som var otroligt sent utvecklad. Men döm av min förvåning då jag idag såg och kände att Lillemans ena kula trillat ner.

Är det vanligt att dom börjar att komma så tidigt? Han är ju bara 5 veckor. Han visar också ett enormt intresse för 3 åringen, vill gärna stå och nosa henne under svansen och försöka klättra på henne.

Är dom så tidigare eller vad beror det på?

Vad är det för en liten tokig unge du har?

Mycket ovanligt måste det vara att stenarna trillar ner så tidigt. Sen tror jag inte att det är något riktigt "intresse" han har för det andra stoet. Men det låter som om det vore ide att inte låta honom gå med stona tills nästa sommar, :o

Lill / STall Nöbbeled

Vi har haft flera hingstföl som har haft båda testiklarna nere när de föds. Jättebra, då behöver man inte fundera på om det ska gå att kastrera hemma lite senare i livet.

Har också flera hingstföl, ett i år tex e New Balance, som är väldigt intresserade av ston, luktar, klättrar osv men jag har aldrig märkt nåt samband med om de blir hingstiga tidigt eller sent. Är nog bara olika hos olika individer o har inte med mognad att göra.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Finns ingen bild på din fölis e New Balance? :D :confused:

Lite nyfiken på vad han ger nämligen... ;)

Jodå, visst finns han på bild på vår hemsida, www.stubbang.com. Det är han som heter Nasdaq. Ska försöka mig på att lägga bilder på fototråden också.

Det blev onekligen en liten överaskning! Mamma svart med smal bläs o vita kvartsstrumpor bak. Pappa, New Balance, är brun med väldigt lite tecken. Ut kom en fux med bläs, vit underläpp, vit fläck på kinden, helstrumpa vänster fram och höger bak, vit kota höger fram, tror inte det är nåt på vänster bak! Jag ringde hingsthållaren på skoj o frågade om han haft en skvätt Briar stående? Vi har en Briar tvååring med samma mamma som också blev fux med bläs men med fyra vita helstrumpor. Dessutom var denna fölungen också väldigt högbent o det är inte mamma direkt.

Vi är otroligt nöjda med fölet. Han har en härlig utstrålning och mycket bra rörelser med väldigt mycket knän o energi. Verkar ha supertemperament också. Tar gärna fler föl e NB men inte i år.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Ja det kan man undra. frågan är bara hur han kommer att bli. Ha honom gående med stona nästa år är ingen risk.

Han skall säljas och får jag honom inte såld så får han åka på hingstbete.

Vår lille pojke som kom i mars har kulorna i gången men han betäcker fullt ut på brunstiga ston. Det går så långt att mina ston brunstar mot honom. Det är ganska skrattretande att se, ungefär som när min 2 åriga son får stånd :D Nu når inte detta hingstföl upp på de stora stona men om han hade en pall så hade han stoppat in den garanterat :o Ja se karlar, de har bara en sak i huvudet oavsett ålder och ras!

Oj då, riktigt så långt har det inte gått. Hoppas på att det inte gör det heller. Han har ju sin 3 åriga stora syster som hag kompis och kommer att ha hela sommaren.

Oj vilken snygging Nasdaq är! Jättegrattis!

Lite kuriosa...vi har bott utanför Förslöv tills för knappt 2½ år sen, eg mellan Förslöv o Vejbystrand, vid Ranarp ungefär! Nu bor vi på andra sidan Hallandsåsen, precis vid foten av åsen kan man säga. Så vi har inte flyttat så långt!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Redfox
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
788
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur