Hur gammal för höftröntgen??

H

HeRomer

Ja som frågan där uppe.
Har gammal ska en hund vara för att få göra en höftröntgen. elelr hur gamla bör de va för att resultatet ska bli d bästa..

Sv: Hur gammal för höftröntgen??

I ettårsåldern. Kolla på nätet.

har söäkt men hittar inget:confused:

Jeg ville ha ventet til hunden var 1.5 til 2 år. Grunn: Hvis hunden er av middel stor rase/stor rase er de som regel sent utviklet og musklaturen rundt hoftene er ikke ferdig utviklet. Hofteleddene er da "slappere" enn de vil være om hunden er ferdig utviklet. Ingen grunn til å forhaste seg med å ta røngen. Dumt om hunden får c-d fordi den ikke er ferdig i kroppen.

Kan vara lite olika beroende på ras.
Efter ett år är de vanligaste. Men i vissa raser väntar man tills de är 1 1/2 år.

Jag väntar gärna med att röntga tills hunden är mellan 15-18 månader gammal.

Vi ska röntga våra två VH nu 26:e April. Då är de nästan 13 månader gamla.

Om det visar sig att de är för unga, så sägs det snabbt för då glappar det lite fortfarande. = göra om röntgen senare.

Knapplån. Jah kapar tråden lite, hoppas det är OK?

Tycker ni man bör röntga en cocker efter föräldrar med A- höfter, och som manminte tänker avla på? Hon är en glad och aktiv sällskapshund som leker lös och går promenader, men är inte tänkt som agilityhund eller något annat speciellt krävande.

Hur brukar man göra? Tack, tack!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 119
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 399
Senast: jemeni
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V