hur gammaj får en whels ponny vara vid första fölning

candelia

Trådstartare
min whels ponny sto kanske jag vill ta föl å nån gån för att få nån lite större typ som d ponny och jag tror de blir första gången? hon kanske är för gammal men jag vet inte?:cry::o

Sv: hur gammaj får en whels ponny vara vid första fölning

Hur gammal är hon då?

Generellt sätt säger man ju att första fölningen bör inträffa mellan 4 och 14 års ålder. Men vissa säger, att bara hästen blir dräktig, så klarar den av det, annars kastar den eller blir helt enkelt inte dräktig. Men jag gillar inte det sättet att tänka.. men sen bör det ju bero lite på hur vältränad hästen är, hur smidig den är och allt sådant oxå..

min whels ponny sto kanske jag vill ta föl å nån gån för att få nån lite större typ som d ponny och jag tror de blir första gången? hon kanske är för gammal men jag vet inte?:cry::o

WELSH! ursäkta, kunde inte motstå! :)

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 180
Senast: Roheryn
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 038
Senast: Rosett
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: Valle
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka