Hur gamla får en ponnytravare vara?

MizzFail

Trådstartare
Hur gammal får en shettis vara för att få tävla? Jag och min mamma har en shettis på foder som ska åka till Finland om inte vi vill köpa den. Hästen är 12 år och ägaren påstår att ponnyn får tävla tills den är 25..
Dock litar jag inte på det och tar er till hjälp :D
Verkligen ur go häst, så vill inte gå miste om den chansen, men han ska ha så mycket bara för att hästen kan starta så länge till.. :confused:

Sv: Hur gamla får en ponnytravare vara?

Hur gammal får en shettis vara för att få tävla? Jag och min mamma har en shettis på foder som ska åka till Finland om inte vi vill köpa den. Hästen är 12 år och ägaren påstår att ponnyn får tävla tills den är 25..
Verkligen ur go häst, så vill inte gå miste om den chansen, men han ska ha så mycket bara för att hästen kan starta så länge till.. :confused:

Använd google.. I Sverige får dom tävla tills dom är 18 och jag TROR att det inte finns nån åldersgräns i Finland.. Hur som helst är den isåfall högre än i Sverige.

I Sverige får ponnyer tävla trav t.o.m 18 års ålder.

Kanske förväxlade med att det är kusken som inte får vara äldre än 25 år för att tävla, men då med b-ponny. 15 år för a-ponny.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 170
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 754
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar