Hur gamla blev era gamla hästar?

Ponnymorsa

Trådstartare
Alltså de som dog en "naturlig död" (förstår ju att man kanske tar bort en och annan till slut ändå, men de som har fått bli gamla menar jag)
Och vilken ras var de?

Sv: Hur gamla blev era gamla hästar?

Alltså de som dog en "naturlig död" (förstår ju att man kanske tar bort en och annan till slut ändå, men de som har fått bli gamla menar jag)
Och vilken ras var de?

Min har inte dött ännu, han är 26 år och islänning.

Vi tar bort dem när de blir gamla, får intebli dåliga, ingen har självdött.
Nordsvensk Ida 27
Russ Pyret. 24
Shetland Bella 26
Halvblod flickan 29
Ridponny Carno 21

Sen en pgacancer 9
En pga lösa benbitar 6

Jag har en shettis som är 29 i år och fortfarande kanonpigg:) En kompis till mig har en halvblodskorsning som är 32 år.

Min gammelgubbe är 31 (-81) och varmblodig travare.

Än sålänge är han pigg men lite svår att hålla i hull.
Han går hos en tjej och äter hela dagarna och har det bra. Det kommer han fågöra sålänge han mår bra :-)

Min gamling är 29 år och fortfarande en vilde.
Han skar sönder benet i höstas. Och jag var rädd att det skulle ta kål på honom att ställas av. Han såg lite skör ut tyckte jag en period. Men nu känns det som om han är på väg tillbaks igen, älsklingen. Han rids, tränas trick och myses med. Och driver stallpersonalen till vansinne genom att rymma då och då vid insläpp. Skitgubbe!:p:love:

Fullblod 7 år avlivades pga brutet ben :mad:

Irländsk Hunter 22 år avlivades pga skimmelcancer efter att jag haft henne i 20 år :love: :cry:

Lipizzanare 27 år avlivades pga Chuching 3 veckor innan hon skulle fylla 28 år :love: :cry:

New Forest 21 år ung och busar fortfarande :love:

Tar också bort mina hästar innan dom blivit allt för dåliga :cry:

I stallet gick ett halvblodssto bort 2011, 23 år gammal. Fick hjärnblödning.
Min syster har en Nordsvensk av travartyp som är 29 år han behöver extra tandkontroll av veterinär men annars är han bättre och mer musklad än när han köptes som 16 åring. Mitt fd halvblodssto efter Pontus fyller 21 i år och bor kvar hos den som köpte henne av mig:). Grattis ni alla som har pigga äldre hästar.

Min förra häst var en fyrvägskorsning och hon blev 33 år gammal. Fick ta bort henne pga kolik.

Min ponny som jag har nu är 21år ung. Får se hur länge hon får finnas kvar hos oss :)

Connemara: 32 år (frisk när han avlivades, men hade börjat "rulla" sitt hö dvs tänderna började ta slut)
Connemara: 22 år (avlivades på grund av fång)

Fullblod, 20 år. Hittad död i hagen vid kvällsintaget.
Shettis: 22 år. Avlivad, alla organen la av.

Shettis 30 år. Skimmel-sjukan
D-ponny 28år. Fick ont i ett ben.

En 30-årigt islandssto avlivades pga nån form av magkollaps. Pigg och fräsch till sista dagen. Var med ute på ridtur bara ett par dagar innan och klev på som vanligt.

Tog bort min nu i april. Tar bort innan de är dåliga, och far illa.

Halvblodssto 26 år, skimmelsjuka/tätare kolikanfall förmodligen av tumörer inne i magen..

Min gammelman (kblstravare, f-81) somnade in 24 maj 2012:cry:
Kroppen orkade inte längre...

Korsning Russ/Fjording, född 1977, togs bort 2010 (33 år gammal) på grund av att han fastnade i staketet och slet sönder bogmuskulaturen.
Fram till skadan var han superpigg, rymde då och då och följde väldigt gärna med glatt småtravandes på promenaderna...:laugh:

//Domino_s

Min d-ponny, troligen NF/hbl-korsning avlivades vid 31 år ålder. Och vår kallblodstravare avlivades vid 28.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 118
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
441
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama