Hur gamla blev er älsta kanin?

C

Cheeky_nicke

Våran är 10 år nu :D När vi skaffade kanin trodde vi dom blev mellan 3-5 år, men nej så fel man kan bli.

Hur gamla har era blivit som älst ? ;)

Sv: Hur gamla blev er älsta kanin?

12 - 13 år ungefär :). Min första kanin.
Har haft massa gamlingar hos mig, dom flesta har dött när dom har varit omkring 10 år :).

ja dom kan bli gamla. min blev också runt 12 år. saknar honom, han var mer som en hund :love:

min älsta än så länge blev 6-7 år (cancer) och den sista vi har nu (av-vecklar) är lika gammal, men det blir jobbigt för dom på vintern när dom blir äldre än 6-7-8 år,.. tappar vikt och så, men dom brukar orda det sjävla

Alla mina gamlingar har bott i ett stall (inte uppvärmt), och ingen av dom tappade hullet på vintern pga det :p...

Min kaningubbe nu är 7 år och han har aldrig haft så bra hull och päls som han har den här vintern, trots att han bor ute.

Våra kaniner är ute året om och har jätte fin päls och hull :)

min ena kanin dog nyss för ngn månad sen, då var hon nästan 8 år(fyllde den 5 jan).:cry: Jag har en till kanin som var lika gammal som nu är 8 år då. har haft han sedan jag var nästan 10 år och i dag är jag 16.:banana: Många utav mina kompisars kaniner blev inte mer än 4-5 år. Men jag är himmla glad som har min lille kvar :)

Min äldsta (och enda) blev 15.
Var dock inte jag som hade honom större/sista delen av hans liv, så jag kan inte ta på mig någon bra skötsel-ära för åldern. :p

Usch, nu kom jag och tänka på när den äldsta dog :(. Usch.
Han dog i min famn..

Och innan så fick jag veta att han inte mådde så bra, mamma sa det till mig när hon hämtade mig i stan... Då kom vi på att vi skulle köpa lite persilja till honom, för det älskade han verkligen. Men det fanns ingen persilja att köpa, så vi köpte en stor baguette med en kvist persilja på. En kvist persilja för 40 :-. Men det var han ju såklart värd.

Usch, minns det som om det vore igår :(.

Min systers Ex-svärmor köpte kanin till barnen när de var små. I 15 år fick hon sen ta hand om den *skratt*. Det är den äldsta jag hört om.

Alla kaniner lever längre än 4 år om man håller det rent och snyggt, ger dem kärlek och uppmärksamhet och mat...
Typ allt de behöver :P

förmodligen för att användaren är ny? :p

till ts:
mina kaniner har nog blivt 11,10 och 3. den sista blev jättesjuk och dom andra dog av ålder.
alla tre var utekaniner, tror dom mår bäst av att vara ute :)

Så svårt är det inte att förstå sig på hur ett forum fungerar.
Men men, jag ska inte vara den som är den. :angel:

Så svårt är det inte att förstå sig på hur ett forum fungerar.
Men men, jag ska inte vara den som är den. :angel:

Förlåt mig om jag har gjort något fel.
Jag menade ju inte till någon speciell!

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: miumiu
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 439
Senast: Troll
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
312
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden