Hur gamla är ni?

Och hur länge har ni ridit? Av och till sedan jag var 12, är snart 28 nu.
Rider ni regelbundet? Nej, just nu pluggar jag och har en sköthäst ganska villkorslöst.
Har ni egen häst? Nej
Hur många hästar har ni ägt? Inte en enda faktiskt. Jag är evig skötare/medryttare/halvfodervärd då det passat mig bäst ekonomiskt som ung i familj som hade det dåligt med pengar. Och nu när jag är student och studerar mer än heltid plus har två krävande hundar och ska passa in en pojkvän mitt i allt så är det inget jag vill ha. Men när vi får köpt vår gård lär det bli 2-3 stycken.
 
Är 25 och är uppvuxen med häst sedan jag kom ut;). Haft 2 egna, den senaste såldes för 4,5 år sedan. Började rida igen i höstas på en gammal, men ack så trevlig liten ridhäst efter att jag inte ridit sedan den senaste såldes.
Helt klart bästa hästen att börja rida på efter uppehåll.
Det blir absolut ingen ny egen häst på ett bra tag, nöjer mig gott med att rida 2/3ggr i veckan och slippa allt ansvar
 
Hur gamla är ni? 30.
Hur länge har ni ridit? I ca 25 år, med uppehåll då och då.
Rider ni regelbundet? Nej, var tvungen att ta uppehåll pga ryggvärk.
Har ni egen häst? Nej, men två medryttarhästar vars ägare gärna vill att jag rider hos dem :D
Hur många hästar har ni ägt? En.
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?

Blir 27 i år. Inne på 17:e året med hästar (lite uppehåll här och var).
Jag har en egen häst. Hon är min första helt egna, innan har jag haft medryttarhästar och varit halvfodervärd. Rider oftast typ 5-6 dagar i veckan.
 
Hur gamla är ni, och hur länge har ni ridit? 30, ridit "alltid". Egna hästar i 20 år.
Rider ni regelbundet?
Ja
Har ni egen häst?
Ja
Hur många hästar har ni ägt?
Familjen har ägt 11 totalt.
 
Ålder: Fyller 30 i år
Och hur länge har ni ridit? Sammanlagt 11-12 år, tror jag. Alltid ridskola
Rider ni regelbundet? Inte på flera år. Har en förhoppning om att kunna ändra på den saken nu dock.
Har ni egen häst? Nej
Hur många hästar har ni ägt? Inga.
 
Jag är 32 år :).

Och hur länge har ni ridit? Sedan jag var sju år, så 25 år :).
Rider ni regelbundet? Inte längre.
Har ni egen häst? Inte längre.
Hur många hästar har ni ägt? 4.
 
14, snart 15.
Ridit 3,5 år.
Har egen ponny som utbildas mot FEI, så rider efter veckoschemat och tävlingsupplägget. Ca 5 gånger i veckan :) Hjälper även andra då och då med deras hästar/ponnyer :laugh:
Första ponnyn, köptes som projekt 2017. :D
Började på ridskola samtidigt som jag fick chansen att rida hos min kompis på hennes FEI-ponnyer, så fick en otrolig chans där. Var även medryttare på två ponnys en kort period. :p
 
35 år

Och hur länge har ni ridit?
Började med några år på ridskola som liten. Sen uppehåll till efter gymnasiet då jag blev medryttare. Varit medryttare på några olika hästar under totalt 10 års tid, med lite uppehåll ibland.

Rider ni regelbundet?

Numera ja, 1-2 gånger i veckan

Har ni egen häst?
Ja sen i höstas

Hur många hästar har ni ägt?
Första hästen jag äger
 
Ålder:
30 år
Och hur länge har ni ridit?
25 år
Rider ni regelbundet?
Ja, minst 5 dagar i veckan
Har ni egen häst?
Äger två och har en på foder.
Hur många hästar har ni ägt?
Med dom två jag har nu så har jag stått som ägare på totalt tre hästar. Haft egen häst sen jag var 5 år men då stod mamma som ägare. Räknar man dom som jag inte stått som ägare på pappret åt så är det fem hästar. Haft alla länge, aldrig sålt någon.
 
Jag är snart 17, jag började rida när jag var 7 och jag har haft egen häst i drygt fyra år nu. Innan det red jag på ridskola 2 ggr/vecka och så var jag medryttare också, även det 2 ggr/vecka. Jag blev medryttare när jag hade ridit i ungefär ett år (hästvana föräldrar som var med såklart). Jag rider regelbundet, minst 4 ggr/vecka de senaste 9 åren...
 
Hur gamla är ni? Precis fyllt 39
Hur länge har ni ridit? red från åldern 7-13 uppehåll pga sjukdom och startade igång när jag var 23 igen så totalt 21 år (hu vad gammal jag kände mig nu)
Rider ni regelbundet? Ja
Har ni egen häst? Ja
Hur många hästar har ni ägt? Ägt själv totalt 9st räknat med ponny. sen har det varit massor med andra hästar under tiden. Nu äger jag 4 själv. 2 ridhästar, ett föl och en ponny men det är bara en av ridhästarna som är min och igång.
 
Nästan 38.
Har väl suttit på häst i drygt 30 år nu.
Har tre ponnyer och håller på att komma igång med ridningen igen.

Har haft 1 kallblodstravare, 2 russ, 1 Welsh, 5 connemaror och 1 shettis inkl de tre ponnyer jag har nu.

60620AA9-8EB1-4689-B43D-B5180296EE9D.png
 
33år
Och hur länge har ni ridit? sen jag var 7år med vissa uppehåll
Rider ni regelbundet? nej inte sen i våras
Har ni egen häst? ja, sen i slutet av oktober
Hur många hästar har ni ägt? 4st innan denna jag har nu
 
Och hur länge har ni ridit?
Rider ni regelbundet?
Har ni egen häst?
Hur många hästar har ni ägt?
Jag är 28 år gammal och har ridit i 23 år. Jag har haft totalt 4 egna hästar och har fram tills för två veckor sedan ridit regelbundet. Nu tror jag dock inte att jag kommer rida något mer, i alla fall inte regelbundet.
 
Och hur länge har ni ridit? 25 år ca
Rider ni regelbundet? Ja
Har ni egen häst? Ja
Hur många hästar har ni ägt? 2
 
Hur gamla är ni?
43 år

Och hur länge har ni ridit?
27+1, dvs regelbundet från att jag var typ fem år och så ett ca tio års uppehåll.

Rider ni regelbundet?
Japp men inte riktigt så ofta som jag skulle vilja. Eller jo, nu på vintern räcker det med de dagar vi har men resten av året skulle jag vilja rida mer.

Har ni egen häst?
Nej, är medryttare tillsammans med dottern. Men är Hästnet-knarkare och drömmer ständigt om egen (men fegar ur när jag tänker på all tid, alla pengar och ansvaret).

Hur många hästar har ni ägt?
Tre på pappret. Men haft många foderhästar, lånehästar osv under åren innan mitt uppehåll.
 
Hur gammal är du?
36.

Och hur länge har ni ridit?
Sedan jag var sju, så 29 år då... dock med skiftande intensitet.

Rider ni regelbundet?
Inte nu, lite ridresor och lånehästar bara.

Har ni egen häst?
Inte nu.

Hur många hästar har ni ägt?
3.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
632
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
244
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 155
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 800
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp