hur funkar de ang stallhyra

miamiSwing

Trådstartare
jag känner en som flyttade hästen till ett stall där hon sa att stallhyran ligger på 3200 och det står i kontraktet, Sen fick hon hem en faktura då o hon lagt på moms så hon ska betala 3200:- plus moms, Är det rätt så eller borde de inte stå o kontraktet va de kommer kosta inkl moms?

Hon hade frågat henne hela tiden om det är va 3200 och ja de va det..

skriver för en vän som inte har buke.

Sv: hur funkar de ang stallhyra

När man vänder sig till privatpersoner anges priset alltid inklusive moms.

Sv: hur funkar de ang stallhyra

Ett tillägg, anger man priser och inget annat framgår av sammanhanget så ska priset vara inklusive moms. Står det exklusive moms i kontraktet så är det det som avses.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 186
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa... 2
Svar
30
· Visningar
6 061
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig... 2
Svar
21
· Visningar
4 390
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2