Eftersom du inte vet vad det handlar om så varför skriver du om det? Moderatorn såg vad som skrevs, skrev till och med till mig att det var synd om mig att jag mådde så dåligt och samtidigt totalt ignorerade allt som skrevs till mig oavsett hur långt det gick. Detta handlar om en tråd.Jag tycker att du beskriver orimligt höga krav på moderatorerna här.
Moderatorerna läser inte samtliga inlägg på forumet - det kan man inte förvänta sig att de gör.
Moderatorerna kan inte förväntas veta hur användarna mår. Man kan inte lägga på moderatorerna att de "borde se när några driver på till den grad att någon håller på att ta livet av sig".
När du inte orkar läsa fler invändningar mot det du skriver, bör ju din åtgärd vara just att sluta att följa den tråden. Och om du upplever att någon användare är orimligt elak, rapportera.
Det är inte rimligt att förvänta dig att kunna stå oemotsagd för att du mår dåligt och är nere. Andra användare måste ju få reagera på det du skriver ändå, om/när de inte håller med.
Sedan kan det bli stor tyngd i inläggen genom att det kan vara många som reagerar.
Det är ju inte ovanligt att man besvarar ett inlägg som man känner att man "behöver" besvara innan man läst en hel tråd. Om flera andra användare gjort detsamma kan det förstås bli överväldigande, men då utan att det är någon enskild användare som egentligen kliver över gränsen. Det överväldigande resultatet kan ju bero på just flera enskilda individer som var och en skriver ett OK men inte medhållande inlägg.
(jo, det finns en del användare som jag anser kliver över gränserna för rimlig argumentationsteknik också, vissa är snabba att gå till personangrepp i stället för att bemöta det som är skrivet)
Vilken vanligt funtad människa som helst hade reagerat och det var det många som gjorde också och var på min sida, dock borde en moderator kunna se när det ska reageras på innan det går för långt även om dom inte tycker att dom jobbar just då.
Men det är väl helt okej att skriva vad som helst till människor sålänge det ingår i den "trevliga" ramen kanske. Det kanske är okej att hetsa och driva folk till vad som helst sålänge det skrivs "trevligt" och att tillräckligt många håller med. Och då är det ingenting jag kan göra åt det. Finns ingen ork att anmäla inlägg när moderatorn håller med dom, en aning uppgivet då. Vad är oddsen då att någon annan tar en på allvar liksom.
Men det bör väl kanske vara så då att vissa forum helt enkelt ska varna folk som inte är "psykiskt stabila" och kan ta vad som helst att vara på sidan då det ju framgår hyfsat tydligt att man får skriva vad som helst och mena vad som helst sålänge det sker på ett fint sätt. Vad det sen driver männskan bakom nicket till, det är skitsamma tydligen.
Och som sagt, långt ifrån alla på buke är sådana, det är samma lilla gäng hela tiden som tror sig veta allt om allt och få tala hur dom vill till folk.
Senast ändrad: