Hur fullproppat är Liseberg en söndag i augusti?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Vi har planer på att besöka Liseberg i sommar, men funderar på om det är en jättedålig idé att åka dit på en helg? Det blir i slutet av augusti i så fall, alltså när skolorna har börjat igen. Är det någon som har lite koll och vet hur långa köerna brukar vara och sådär? Alla tips mottages tacksamt!

Det beror ganska mycket på vädret, tycker jag i alla fall. Och att köerna brukar vara kortare precis när de öppnar ( så man åker de attraktivaste sakerna då) och är man där då, brukar köerna gå relativt snabbt.

Det beror ganska mycket på vädret, tycker jag i alla fall. Och att köerna brukar vara kortare precis när de öppnar ( så man åker de attraktivaste sakerna då) och är man där då, brukar köerna gå relativt snabbt.
Ja så klart, vädret tänkte jag inte ens på! Tack! :)

Ja så klart, vädret tänkte jag inte ens på! Tack! :)
Såg en artikel i DN (?) idag om att det är mindre folk än vanligt denna sommaren på både gröna Lund och Liseberg pga att det är så varmt.

Själv har jag ett Lisebergs besök inplanerat nästa söndag. Skänk mig en tanke.

Vi har planer på att besöka Liseberg i sommar, men funderar på om det är en jättedålig idé att åka dit på en helg? Det blir i slutet av augusti i så fall, alltså när skolorna har börjat igen. Är det någon som har lite koll och vet hur långa köerna brukar vara och sådär? Alla tips mottages tacksamt!

Lite brytpunkt. Bäst har varit typ helgen innan de stänger på Liseberg och Grönan. Hemskt har varit i juli och början av augusti.

Själv åker jag inget alls, men barnen blir rätt besvikna när köerna räknas i timmar. Man hinner ju inte åka det man vill trots att man är där hela långa dagen.

Jag tycker överlag det brukar vara ok senare i augusti. Dock är vardagarna alltid bäst :)
Själv brukar jag gå en fredag som in faller precis i slutet av augusti eller om det är första veckan i september.
Brukar åka dit så man är
Där strax efter dom öppnar på EM och inte blivit sviken ett enda år med köer, brukar va max 20 min på de värsta. Men skall tilläggas att det kanske är lite mer skillnad om det är attraktioner för väldigt småbarn, men ju senare på EM/kvällen ju mer familjer har gått hem.

Tack för alla svar! Det låter ju ändå som att det finns rätt bra chanser för att det ska bli ett helt okej besök ändå, så vi satsar på den där söndagen som planerat! Och den där appen verkar ju jättesmidig @Stinaelin, den ska jag defintivt hålla koll på! :)

Jag tror det är hur lugnt som helst i slutet av augusti när skolorna börjar - bara kolla så det inte infaller med något evenemang (typ lantbruksdagarna eller liknande) inne på området eftersom det tenderar att dra lite extra med folk :)

Jag tror det är hur lugnt som helst i slutet av augusti när skolorna börjar - bara kolla så det inte infaller med något evenemang (typ lantbruksdagarna eller liknande) inne på området eftersom det tenderar att dra lite extra med folk :)
Det låter mycket lovande! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 284
Senast: kamomillo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 775
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 607
Kropp & Själ Efter att ha hållit oss hemma hela sommaren börjar det nu krypa i oss och vi vill åka iväg lite. Bor ungefär tre timmar från Åre så...
Svar
13
· Visningar
930
Senast: Brassneck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka