• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Osis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 387
O

Osis

hur fort går det i ett tävlingslöp?
hur gammal får en galopphäst vara? :confused:
:banana:Mari :bump:

D går fort i ett tävlingslöp.. Hehe, beroende på ålder, klass, underlag, distans osv.

Hästen får starta fr. 2 års ålder och avslutar oftast karriären vid 6-7 år, sker tidigare och senare också, (har ngr 13-14 åringar som löper regelbundet) sen finns det ingen viss ålder då hästen måste avsluta sin karriär.

Vad märkligt! Travet är reglerat till 10 år för ston och 12 för hingstar/valacker.. Trodde det var något liknande inom galoppen.

Jo, jag tycker det borde vara som inom travet, men så e d icke...

Mamma Mia, vad fort :crazy:
Kan då inget om galopp jag, men jösses :D

/Frida

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Liknande trådar

Övr. Barn Är det någon fas vid 6 år? Dottern är nyss fyllda 6 och som helt förbytt. Otrevlig, skriker, ska absolut inte göra det man ber om och...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Linn-Nora
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
611
Senast: MiniLi
·
Småbarn Flummig frågeställning jag vet. Men enkla frågan är hur får man barnen att leka hemma? Dvs vi har supermycket leksaker (alldeles för... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 012
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Dottern är morgontrött och ogillar frukost. Men om hon inte äter något så blir hon såklart väldigt hungrig i skolan innan lunch och...
Svar
4
· Visningar
474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka