Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner du dig hemma i bostaden direkt men inte i omgivningen?Det är för mig två frågor i en faktiskt.
Jag kan känna mig hemma rätt fort, själva känslan att "här är mitt hemma", men samtidigt kan jag ha svårt för att våga känna mig hemma på riktigt, jag känner mig efter 4 månader fortfarande inflyttad så att säga.
Du valde en bostad där du visste att du skulle känna dig hemma?Jag känner mig hemma direkt om jag är och tittar på ett boende.
Som när jag hittade detta huset som vi köpte förra året. Jag såg det på hemnet. Ringde banken direkt och fixade lånelöfte. Ringde mäklaren om en visning. Och efter det ringde jag min man och sa att vi ska åka och titta på hus
Åkte och tittade på huset och bestämde mig för att det var här jag ville bo. Så vi slog ut dom andra vid budgivningen och fick huset.
Känt mig hemma från dag 1.
Du valde en bostad där du visste att du skulle känna dig hemma?
Var du än hamnar?Jag känner mig hemma efter ett par veckor.
Om ni flyttar, hur fort känner ni er hemma? Och vad är det som avgör om ni känner er hemma?
Ja lite så, fast även att jag liksom känner att jag har hamnat rätt (bostad, omgivning, natur osv), men ändå fortfarande finns inflyttadkänslan och att jag inte hör "hemma" där.Känner du dig hemma i bostaden direkt men inte i omgivningen?
Alltså jag väljer väl nog inte att flytta in om det inte är bra grund, typ bra område, trevlig lägenhet osv. Men sålänge jag har med min man och mina djur och mina gamla möbler, så känner jag mig hemma rätt snabbt så fort man kommit i ordning med alla saker. Nu har jag visserligen bara flyttat inom samma stad, skulle säkert vara annorlunda med ny stad etc.Var du än hamnar?
Om ni flyttar, hur fort känner ni er hemma? Och vad är det som avgör om ni känner er hemma?
Om du hamnar någonstans som du inte valt, kan du skapa "hemkänsla" då?Rätt fort. Svårt att förklara, men det är känslan jag får när jag har tittat på boende. Som där jag bor nu, kände direkt att det var min lägenhet. Även den förra, men inte på samma sätt, och inte den första lägenheten. Kan bero på att den första var temporär från scratch, behövde bara komma till stan.
Men som sagt svårförklarat. Det är bara en känsla som infunnit sig, samma på jobb. Tackade nej till ett jobb för att jag verkligen inte trivdes i lokalerna och atmosfären, hela känslan det gav, även om jobbet också var en anledning. Men det är främst olustkänslan av där jag var, som jag minns.