Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror ju dels på distansen (längre distans = långsammare tempo) men även på hästarnas klass/vikt i loppet. Men det ja tycker man mest brukar prata om är att dom kan komma upp i ca 70km/h.
om en galoppör kommer upp i 70 hur fort brukar det gå på ett "vanligt" halvblod? jag förstår ju att det är individuellt men på ett ungefär, skulle va coolt o veta hur fort pållen springer
En vanlig tempoträning är ju alltid kul! Mät upp olika sträckor o klocka. Försök hålla banhoppningstempo, debutanttempo osv. Det är svårare än man tror att rida i "rätt" tempo.
Det som är bra med att vara tränaren själv är att man aldrig gör fel Jag däremot måste hitta på en massa ursäkter när de går åt pipan...vilket inte e så ofta...
Ekonomi & Juridik Jag kan ju som jämförelse berätta att jag betalar 1000 kr (plus förbrukad mängd hösilage och spån) för boxplats i litet stall på landet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.