hur fort går det eg?

Apollo 13

Trådstartare
Hej hopp.
Alla ni inbitna galoppmänniskor :)
Hur fort går det eg under ett lopp? Alltså hur många km i timman?

Tacksam / Helen

Sv: hur fort går det eg?

Det beror ju dels på distansen (längre distans = långsammare tempo) men även på hästarnas klass/vikt i loppet. Men det ja tycker man mest brukar prata om är att dom kan komma upp i ca 70km/h.

om en galoppör kommer upp i 70 hur fort brukar det gå på ett "vanligt" halvblod? jag förstår ju att det är individuellt men på ett ungefär, skulle va coolt o veta hur fort pållen springer:d

En vanlig tempoträning är ju alltid kul! Mät upp olika sträckor o klocka. Försök hålla banhoppningstempo, debutanttempo osv. Det är svårare än man tror att rida i "rätt" tempo.

Eller vad säger du om min tempokänsla Jockeyjoe?:angel:

Det som är bra med att vara tränaren själv är att man aldrig gör fel;) Jag däremot måste hitta på en massa ursäkter när de går åt pipan...vilket inte e så ofta...:angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 678
Senast: Lejanna
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: animalasia
·
Gnägg Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten! Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för...
2
Svar
38
· Visningar
3 114
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar