Hur fort får det gå?

T

Tomaten

Jag har nu ridit omkring på min fd traavre i ungefär ett halv år o vi rider lite över bommar o tränar på såntvilket funkar super!, han har musklat sig rätt så fint o vi funderar på att börja hoppa men ajg är lite osäker vilka höjder jag kan prova på.
Även tips på hopp/bom övningar mottages tacksamt! :bow: :bow:

Ta hjälp av en tränare i början eftersom du är osäker, sen kan du efterhand börja hoppa lite på egen hand.

Jojo, men hon har sagt att vi akn börja lite smått bara inte högre än 50, hon rä på gotland i två veckor nu.Men sen ville jag även veta vad "ni" andra tycker!

Efter ha sett dina bilder på gnägg nu så tycker jag du kan vänta de två veckorna på din tränare, både för din skulle och inte minst för din häst skull. Det är vad "jag" tycker.

Det är går inte att tala om för någon över nätet hur de ska göra då beskrivning om det är från "ryttaren som frågar" inte alltid stämmer överns med verkligheten utan måste ses på plats.

jag ska väl inte vänta längre än att hon kommer hem, slöseri med tiden!

Klart att du skall hoppträna! ta hjälp av din tränare så fort hon finns tillgänglig och börja.

Den hoppträning du verkar intresserad av skulle jag vilja likställa med markarbete. Oavsett om du kallar det hoppning eller markarbete är det bra att ta hjälp av tränare som kan ge dig någon form av träningsråd från gång till gång.

"Hoppning" på den nivån är förklädd dressyr som rätt utförd får din häst mer lyhörd, lydig och lösgjord.
Dessutom får kanske du din efterlängtade morot och hästen ombyte i sitt arbete. Skall du kanske träna på annan plats än den vanliga, får du även miljöträning på köpet.

Tack så mycket för tipset men jag tror nog mer på min tränare som tycker vi är redo än dig som sett mig id på bild ombara ä ettögonblick!

Jo, ä ju lydnaden ajg vill ah fram, "höjdhoppning" är vi absolut inte redo för än!
han är ju såpass grön änså länge också!

Då är det väl bättre att du lyssanr på din tränare och frågar denne om råd istället för att lägga ut några katastrofbilder här och därefter fråga om hoppråd när det enda vi har och gå på är de där bilderna som inte gjorde någon glad, hur ska vi kunna vet om det var en engångsföretelse eller om det allltid såg ut så?

Ja, jag har bett om ursäkt två gånger redan, räker inte det.?
och om du kan läsa nedastående rader o lägga dem på minnet(så reder vi ut lite missförstånd?)?
Bilderna var precis framför bomen=förhållning efter bommen=föhållning för nästa bomm. Alltdså såg jag inte det på samma sätt som ni andra, sen att ajg kankse tog lite för mcyket visst, men vem gör inte det någongång? :)

Ok då kanske du och din tränare ska börja med att träna förhållningar innan du börjar hoppa.

Alltdså såg jag inte det på samma sätt som ni andra

Det borde du nog fundera på. Varför tyckte alla vi andra att det såg katastrofalt ut? Jag frågade dig flera gånger i bildtråden hur du tyckte det såg ut. Jag fick tyvärr inget svar.

Det är ju först då man inser felen man kan göra något åt dom.

Ser det inte ibland katastofalt ut när du rider o det finns kort på?

Så hemskt tycker jag inte att det ser ut, visst på vissa bilder ser det lite väl hårt ut! :)

Får nog byta tränare då också, efter som du(o jag tycker verkligen du är duktig) tycker det ser så hemskt ut o min tränare säger:
-Toppen bra!! :mad:

Det kanske ser bätte ut live (vad vet jag :crazy:) men tycker din tränare att det ser Toppenbra ut på de bilderna du visade oss DÅ bör du verkligen byta tränare.

på en av bilderna hon sett resten har hon tyvärr inte sett! :smirk:
Osså när vi rider riktigt ordenligt, då säger hon att det verkligen ser toppen bra ut när vi rider bommar!

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hej! Jag har en kallblodstravare, D ponny. Hon är inriden sen 4/5 år tillbaka men har dock stått i 3 år, har ridit henne i ungefär två...
Svar
10
· Visningar
1 207
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 958
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Okej går rätt på sak. Igår var jag och provred 2 stycken ponnys. Både superfina i samma prisklass. Jämngamla. Första jag red var...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 841

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat