Hur formaterar man hårddisken på en PC?

T

Toudi

har problem med att få in ett windows XP Behöver säkerligen formatera hårddisken men hur gör man?:confused:

Sv: Hur formaterar man hårddisken på en PC?

Använd Windows inbyggda hjälp (start/Hjälp och support) och läs avsnittet om formatering.

om man inte kan komma in på windows då? de är helt hopplöst.

då återstår några frågor:
vill du komma in så som det var förr? behålla alla data på disken och så?
Då skall de ha en reparationsskiva till windowsversionen du har och kanske kan du laga nuvarande version.

är det bara skit på disken och du vill bli av med allt?
då skall du ta en windowsskiva (eller valfritt operativsystem, varför inte testa någon linuxvariant , bland annat suse elller ubuntu är två trevliga system).
när du skall installera med den så kommer frågan upp var du skall installera och då kan du föreslå att den resnar nuvarande disk och vips, så är den tom.

hur som helst, du behöver en skiva med ett operativsystem på.

Eller, vad är det som INTE händer? :p

Liknande trådar

IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 954
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
342

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka